וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מאיים: "כישלון המו"מ יוביל להשלכות חמורות"

1.2.2014 / 15:28

מזכיר המדינה האמריקני "אופטימי ומאמין בשלום", אך מזהיר מפני פיצוץ. הסכם המסגרת יכלול פתרון לסוגיות הליבה ויושלם בשבועות הקרובים, במטרה להוציא אותו לפועל עוד השנה

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

("תכנית קרי": אין זכות שיבה, בירה פלסטינית במזרח ירושלים)

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר היום (שבת) כי הוא "ממשיך להיות אופטימי" בכל הקשור למשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. "אנחנו נמשיך לעבוד על זה. אני מאמין באפשרות לשלום, אחרת לא הייתי מנסה", מסר קרי במסגרת ועידת מינכן לביטחון. לדברי קרי, הוא אופטימי על אף הסקפטיות המגיעה מוושינגטון. "אני לא חושב שאנחנו תמימים, אנחנו עובדים קשה, כי כישלון המו"מ פירושו השלכות חמורות", אמר ושלח רמז ברור לשני הצדדים.

מרטין אינדיק, השליח האמריקני למשא ומתן עם הפלסטינים, אמר כי הסכם המסגרת יכלול התייחסות לנושאי הליבה, בהם גבולות המדינות, סידורי אבטחה, סוגית הפליטים וההתנחלויות. ארצות הברית מקווה להשלים הסכם מסגרת בשבועות הקרובים, ולאחר מכן להאיץ את הידברות הצדדים בנוגע לפרטים הסופיים. על פי גורם אמריקני רשמי, המטרה היא להשלים את המהלך עד סוף 2014.

עוד כותרות מהמשא ומתן עם הפלסטינים:
בכיר סעודי החמיא ללבני: "מבין למה את בצוות המו"מ"
הצעת ארה"ב לרשות הפלסטינית: ליסינג של בית אל ועפרה
"הצעת ארה"ב לפינוי מתנחלים - פי 10 מבהתנתקות"

ג'ון קרי. רויטרס
"אני מאמין באפשרות לשלום, אחרת לא הייתי מנסה". מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי/רויטרס

בשיחה עם מנהיגי יהדות ארצות הברית, אמר אינדיק כי הוא התרשם שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אינו מתנגד לכך שמתנחלים מחוץ לגושי ההתיישבויות יישארו תחת ריבונות פלסטינית בעתיד. זאת, על רקע הסערה הפוליטית בשבוע האחרון שכמעט שהובילה לקרע בקואליציה.

אינדיק ערך תדרוך טלפוני עם כמה מנהיגים יהודים בולטים, שבמהלכו מסר להם עדכון על מסמך המסגרת שעומד להציג קרי לישראל ולפלסטינים בשבועות הקרובים. בתדרוך, שפרטים ראשונים ממנו פורסמו השבוע בערוץ 10, חזר אינדיק על פרטים שכבר פורסמו בעבר לגבי התכנית: גבולות 1967, השארת כ-80% מהמתנחלים בבתיהם תחת ריבונות ישראל, הכרה הדדית, התייחסות עמומה לבירה פלסטינית בירושלים והכרזה על קץ הסכסוך. גורם שהשתתף בתדרוך אמר לוואלה! חדשות כי אינדיק בכל זאת הפתיע את המאזינים, כאשר אמר כי ארצות הברית מתרשמת שאבו מאזן "לא יתנגד" לאפשר למתנחלים מחוץ לגושי ההתיישבות, שיחפצו בכך, להפוך לאזרחים פלסטינים.

בתחילת השבוע אמר גורם מדיני ישראלי לוואלה! חדשות כי ישראל העבירה לפלסטינים, באמצעות ארצות הברית, כמה הצעות להשארת מתנחלים בשטח המדינה הפלסטינית העתידית, אך הפלסטינים דחו אותן על הסף. הגורם הוסיף כי האפשרות היחידה שיהיו מוכנים לשקול ברמאללה היא השארת המתנחלים שירצו בכך תחת ריבונות ואחריות פלסטינית מלאה, כולל הסכמה שלהם לקבל אזרחות פלסטינית. אבו מאזן הסכים לפתרון דומה במסגרת הבנות "ביילין-אבו מאזן" שגובשו בשנת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully