וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכנית קרי": בירה פלסטינית ב"מזרח ירושלים הערבית"

29.1.2014 / 8:57

ה"ניו יורק טיימס" פרסם את התכנית שצפוי קרי לחשוף בקרוב, לשלום בין ישראל לפלסטינים: נסיגה לגבולות 67', גושי התנחלויות ספורים, עם הכרה במדינה היהודית וללא זכות השיבה

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(אבו מאזן בראיון שפורסם אתמול: "מוכן לנוכחות צה"ל בגדה 3 שנים לאחר ההסכם")

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי צפוי לחשוף בקרוב את תכניתו להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, וזו צפויה לקרוא לסוף הסכסוך והדרישות. פרשן העיתון "ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן דיווח הבוקר (רביעי) במאמר שכותרתו "מדוע קרי מפחיד" (Why Kerry Is Scary) כי התכנית תכלול נסיגה ישראלית מהגדה המערבית על בסיס גבולות 1967 עם סידורי ביטחון "חסרי תקדים" בבקעת הירדן.

עוד בחדשות:
נתניהו במסר חריף לבנט: התנצל – או שתפוטר
אובמה: אטיל וטו על סנקציות חדשות נגד איראן
בעקבות חשיפת וואלה!: "לחקור העברות הכספים באורט"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. וושינגטון, ינואר 2014. AP
יחשוף את התכנית בקרוב. השר קרי/AP

לפי הפרסום, הנסיגה לא תכלול גושי התנחלויות ספורים שיישארו בשליטת ישראל ותמורתם תפצה ישראל את הפלסטינים בשטח חלופי. כמו כן, התכנית תקרא להכרזתה על בירה פלסטינית במזרח ירושלים הערבית, ולפלסטינים – להכיר בישראל כמדינת העם היהודי. היא לא תכלול זכות שיבה של פליטים פלסטינים לגבולות ישראל.

"ברור למדי כעת כי קרי יהיה הישועה הדיפלומטית של ישראל, או הדיפלומט הקנאי ביותר שישראל הכירה אי פעם", כתב פרידמן, "אבל אין הרבה מקום למשהו באמצע". על מאמציו של שר החוץ האמריקני באזור כתב כי "איבדתי את הספירה של ביקוריו כאן". לפי פרידמן, קרי מצפה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יכריזו כי על אף השגותיהם לגבי מרכיב זה או אחר בתכנית, הם ישתמשו בה כבסיס להמשך המשא ומתן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נושא דברים בפני משתתפי הכנס השנתי של המרכז למחקרי ביטחון לאומי. ינואר 2014. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
יסכים לתכנית? נתניהו, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

פרידמן ביקר השבוע בישראל והשתתף בכנס של ארגון ידידי כדור הארץ בנושא תהליך השלום. בשיחה עם וואלה! חדשות החמיא לשר החוץ קרי על החלטתו לשלב את מדינות הליגה הערבית בתהליך המדיני, תוך התבססות על יוזמת השלום הערבית. "לוושינגטון לקח הרבה זמן להבין את הפוטנציאל", אמר. "קרי היה הראשון שבאמת התייחס ליוזמה הזו כפי שראוי להתייחס אליה – הזדמנות היסטורית לשלום".

פרידמן סיפר כי הוא ביקר לפני כמה שבועות בערב הסעודית, המדינה שיזמה את הצעת השלום הערבית ב-2002. "הם מאוכזבים מכך שישראל עדיין לא הגיבה באופן רשמי להצעה של כל מדינות ערב להכיר בה ולייסד איתה יחסים מיד לאחר חתימת הסכם עם הפלסטינים". פרידמן היה העיתונאי הראשון לפרסם את קיומה של היוזמה והוא אמר גם שהסעודים מופתעים מההתעלמות הישראלית מכיוון שידוע שהמדינות רוצות מאוד לחזק את שיתוף הפעולה בתחומים אחרים".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully