וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה!: "לחקור העברות הכספים באורט"

ח"כ גלאון קראה ליועץ המשפטי לממשלה לחקור את רשת החינוך שהעבירה מאות אלפי שקלים לעמותת "עוד יוסף חי" מיצהר, ממנה יצאו מבצעי פעולות תג מחיר. "דו-פרצופיות ושערוריה"

"תג מחיר" בדרום ירושלים: מכוניות הושחתו. מור שאולי
אורט העבירה כספים, תלמידי הישיבה ביצעו פעולות "תג מחיר"/מור שאולי

יו"ר מרצ זהבה גלאון פנתה אתמול (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה נגד התמיכה התקציבית שהעניקה רשת "אורט" לעמותת "עוד יוסף חי" – חרף המלצת השב"כ להפסיק זאת בשל מעורבות העמותה בפעולות "תג מחיר". בקשתה של גלאון מגיעה בעקבות הפרסום אתמול בבוקר בוואלה! חדשות, בו נחשף כי הועברו מאות אלפי שקלים מרשת החינוך אל עמותה.

גלאון דורשת להורות על הפסקה מיידית של העברת הכספים, וטוענת כי מדובר בהתנהלות דו פרצופית ושערורייתית מצד רשת החינוך. "המוסר הכפול של רשת 'אורט', אשר בעת ובעונה אחת מחליטה כי השמעת עמדות שמאלניות הן עילה לפיטורין, ואילו תמיכה בפעילות טרור מזכה בתמיכה כלכלית, מעלה תהייה אודות האג'נדה הסמויה העומדת מאחוריה", אמרה.

עוד על "עוד יוסף חי":
הפרקליטות: "רבנים מיצהר מעודדים פעולות תג מחיר"
צה"ל קרא לסגור הישיבה ביצהר, אך ממשיך להכיר בה
המדינה מודה: התקצוב לישיבה ביצהר הופסק בשל תג מחיר

ישיבת עוד יוסף חי , יולי 2011. באדיבות ישיבת עוד יוסף חי,
ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר/באדיבות ישיבת עוד יוסף חי

הפרסום אודות התמיכה של רשת "אורט" בעמותת "עוד יוסף חי" מגיע ימים ספורים לאחר הודעתו של מנכ"ל הרשת צבי פלג לזמן את המורה אדם ורטה לשימוע לפני פיטורין, מאחר ש"הביע דברים המנוגדים לערכים על פיהם פועלת הרשת".

ישיבת עוד יוסף חי ביצהר נחשבת במערכת הביטחון לא רק מקור לפעולות "תג מחיר" רבות, אלא גם למוח הרעיוני מאחורי התופעה. מחברי הספר "תורת המלך", הדן בהלכות הריגת גויים ומתיר לכאורה הרג של פלסטינים, עמדו בראש הישיבה. מאחורי הישיבה פועלת עמותה שהפעילה עד לפני כשנתיים גם ישיבה לתלמידי תיכון ביצהר. אלא שבעקבות דרישת השב"כ ופרקליטות המדינה, החליטו במשרד החינוך לסגור את הישיבה התיכונית, לשלול את רישיונה ולהפסיק להעביר לה תקציבים, שהסתכמו עד אז ביותר ממיליון שקל מדי שנה.

(עדכון ראשון: 21:38)

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully