וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים ביקשו לדון במניעת הסתה – ישראל סירבה

5.2.2014 / 0:16

הרשות הציעה לחדש את עבודת הוועדה המשותפת נגד הסתה, אך ישראל דחתה את ההצעה: "כל עוד נמשכת ההסתה האנטישמית, אין בזה טעם". גורם פלסטיני: "ישראל עברה להסית נגד קרי"

עריכה: מיכאל ברגמן

הרשות הפלסטינית הציעה לישראל לפני כמה שבועות לחדש את מפגשיה של ועדה משותפת למניעת הסתה, אך ישראל דחתה את ההצעה על הסף – כך נודע לוואלה! חדשות. ההצעה הפלסטינית הגיעה כתגובה לעיסוק הרב של ממשלת ישראל בהסתה כנגד ישראל בכלי התקשורת של הרשות הפלסטינית. בישראל דחו את ההצעה בטענה שכל עוד ההסתה נגד ישראל נמשכת, כולל בגופים הכפופים ישירות ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אין טעם לכנס את הוועדה המשותפת.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
בנט על הצעת אבו מאזן: "עם נאט"ו לא נישן בשקט"
ארה"ב: קרי מתנגד לחרם על ישראל, מסלפים את דבריו
אבו מאזן: "צה"ל יוכל להישאר 5 שנים, נאט"ו יסייר"

ציפי לבני, ג'ון קרי וסאיב עריקאת עם חידוש שיחות השלום בוושינגטון, יולי 2013. AP
בישראל טענו שמדובר ב"מהלך צבוע וחסר משמעות". לבני, קרי ועריקאת/AP

"הוועדה למניעת הסתה" הוקמה בשנת 1998, במסגרת "הסכם וואי" עליו חתמו בנימין נתניהו (בכהונתו הראשונה כראש ממשלה) ויו"ר הרשות הפלסטינית דאז, יאסר ערפאת. הוועדה אמורה הייתה למנוע הסתה בכלי התקשורת ובפרסומים רשמיים של שני הצדדים. פגישות הוועדה חדלו להתקיים לפני יותר מעשור.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"הפלסטינים ימשיכו להסית ויטענו שהנושא בטיפול"

בחודשים האחרונים ממשלת ישראל מרבה להעלות לדיון את סוגיית ההסתה הפלסטינית, כאשר את המהלך מוביל השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ, שאף הציג לאחרונה לשרי הממשלה עדכון מפורט בנושא. בעקבות הדגשת הסוגיה על ידי ממשלת ישראל, הציעו הפלסטינים – באמצעות הנציגים האמריקנים למשא ומתן – לחדש את עבודת הוועדה למניעת הסתה, אך ישראל כאמור דחתה את ההצעה, בטענה שכינוס הוועדה יהיה "מהלך צבוע וחסר משמעות".

בתשובת ישראל להצעה הפלסטינית נאמר כי ישראל לא תסכים לחדש את עבודת הוועדה כל עוד "ההסתה הפרועה בכלי התקשורת הרשמיים של הרשות הפלסטינית" נמשכת. השר שטייניץ דן בנושא עם האמריקנים והסביר כי בידי ישראל עדויות נרחבות לפרסום דברי הסתה בעלי גוון אנטישמי בטלוויזיה הממלכתית הפלסטינית, באתר האינטרנט של המשמר הנשיאותי הפלסטיני ובעיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית, "אלחיאת אלג'דידה". שטייניץ אמר כי ישראל סבורה שכינוס הוועדה המשותפת לא יועיל למניעת ההסתה, אלא יאפשר לפלסטינים "להמשיך לשדר הסתה אנטישמית בטלוויזיה הממלכתית שלהם ולטעון שהנושא נמצא בטיפול".

שטייניץ אמר לאמריקנים כי אם הפלסטינים יפסיקו את ההסתה בגופים שנמצאים תחת שליטתו הישירה של אבו מאזן, ישראל תהיה מוכנה לשקול את חידוש עבודת הוועדה. הוא הבהיר כי ישראל מבינה שמחיקת תכני הסתה מספרי הלימוד הפלסטיניים תדרוש זמן רב יותר, אך אין כל סיבה שההסתה בטלוויזיה ובאינטרנט לא תיפסק, והדגיש כי "אבו מאזן צריך רק לתת הוראה להפסיק לשדר תכנים כאלה".

"הפנתר השחור" אחמד עוואד עלי כמייל המכונה הפנתר השחור, לצד אבו מאזן במעמד שחרור האסירים. רמאללה. 31 בדצמבר 2013. AP
הסתה בחסותו? אבו מאזן חוגג את שחרור האסירים האחרון ברמאללה/AP

גורם פלסטיני אמר לוואלה! חדשות כי "הסירוב הישראלי לחדש את עבודת הוועדה מוכיח שישראל לא באמת מעוניינת לפתור את בעיית ההסתה. גם בישראל יש הסתה קשה נגד הפלסטינים. שר בכיר בממשלה התגאה שהוא הרג ערבים וכינה את העם הפלסטיני רסיס בישבן. זו הסתה גזענית חמורה". הגורם הוסיף כי "לאחרונה השרים בממשלת ישראל עברו מהסתה נגד הפלסטינים להסתה נגד האמריקנים ובמיוחד נגד ג'ון קרי, ואולי בגלל זה הם לא רוצים לכנס ועדה משותפת לנושא".

מלשכתו של השר שטייניץ נמסר בתגובה: "אין מקום לוועדה שתהווה כיסוי להמשך ההסתה. העברנו לפלסטינים את תלונותינו ואת הדוגמאות המרכזיות, וגם זה היה מיותר שהרי הם יודעים מה משודר בכלי התקשורת שלהם. הבהרנו להם שאם הם מעוניינים שבכלל נשקול את חידוש עבודת הוועדה, עליהם להפסיק לחלוטין למשך כמה שבועות את ההסתה בכלי התקשורת האלקטרוניים שבשליטתו הישירה של אבו מאזן".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

עדכון ראשון: 20:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully