וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על הצעת אבו מאזן: "עם נאט"ו לא נישן בשקט"

3.2.2014 / 16:42

שר הכלכלה דחה את ה"סטארט-אפ" של יו"ר הרשות שהציע כי כוחות בינלאומיים יסיירו במדינה הפלסטינית שתוקם. "ההיסטוריה מלמדת: כשהכול רגוע - הם שם. כשצריך אותם - הם בורחים"

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

שר הכלכלה, נפתלי בנט, התייחס היום (שני) להצעתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לפיה כוח נאט"ו שתגבש ארצות הברית יסייר במדינה הפלסטינית שתוקם – גם בירושלים – כדי למנוע הברחות נשק לגורמי טרור שמהן חוששת ישראל. "לפני שעה קלה התבשרנו על הסטארט-אפ החדש – כוחות נאט"ו ישמרו על תושבי ישראל", אמר בנט במסיבת עיתונאים שכינס בתום ישיבת סיעתו. "תראו, רבותיי - כוחות בינלאומיים זה הדבר האחרון שיאפשר לנו לישון בשקט".

תהליך השלום - כותרות נוספות:
אבו מאזן: "צה"ל יוכל להישאר 5 שנים, נאט"ו יסייר"
בדרך לשומקום: מישהו כאן באמת רוצה שלום? / פרשנות
ארה"ב מודאגת: "מתנגדים לחרמות על ישראל"

יו"ר הבית היהודי ניסה להסביר את התנגדותו להצעה הפלסטינית. "מההיסטוריה של מדינת ישראל אנו לומדים כלל מאוד פשוט ביחס לכוחות בינלאומיים: כשהכול רגוע – הם שם. ברגע שצריך אותם – הם בורחים. זה מה שהיה לפני ששת הימים, זה מה שהיה בלבנון כל השנים. אני זוכר כלוחם וכמפקד - תמיד הם מנעו מאיתנו לפעול, מעולם הם לא הגנו עלינו", נזכר.

לדבריו, גם בשנים האחרונות נכשלו חיילי האו"ם במשימותיהם באזור. "גם אחרי מלחמת לבנון השנייה, החלטה 1701 שכוחות בינלאומיים ימנעו כניסת טילים לדרום לבנון, בואו נראה את התוצאות – יש לא פחות ממאה אלף טילים בדרום לבנון בחסות כוחות בינלאומיים", הוסיף. "לכן, למרות מתקפת החדשנות הרטורית, אני מעדיף להישאר מיושן. רק צבא ההגנה לישראל ישמור על הילדים שלנו, ולכל פטנט אחר נגיד: לא, תודה".

כוחות נאט"ו בזירת פיגוע התאבדות בעיר קנדהאר, דרום אפגניסטן, 20 בפברואר 2012. Allauddin Khan, AP
בקרוב גם בירושלים? כוח נאט"ו באפגניסטן/AP, Allauddin Khan

בראיון שהעניק ל"ניו יורק טיימס" בסוף השבוע, ואשר פורסם הלילה, אמר אבו מאזן כי במסגרת ההסכם בין ישראל לפלסטינים, יסכים שצה"ל יישאר בגדה המערבית במשך חמש שנים – ולא שלוש כפי שדווח לאחרונה – וכי המתנחלים יצטרכו להתפנות מבתיהם באותו פרק זמן. הוא הדגיש כי לא ידרוש שיוקם צבא פלסטיני, אלא יסתפק בכוח משטרתי.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully