וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אושרה בניית 550 דירות במזרח ירושלים

5.2.2014 / 12:49

בצל המשא ומתן עם הפלסטינים ואיומי החרם, לוואלה! חדשות נודע כי הוועדה לתכנון בירושלים אישרה בניית מבנים בשלוש שכונות מעבר לקו הירוק: הר חומה, פסגת זאב ונווה יעקב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

פרסום ראשון: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה היום (רביעי) את הקמתן של 558 יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים. 386 מהן בהר חומה, 136 בשכונת נווה יעקב, ו-36 יחידות דיור נוספות בפסגת זאב. מדובר על אישור חריג מבחינת כמות היתרי בנייה, המהווים שלב נוסף בהרחבתן של השכונות היהודיות בעיר אל מעבר לקו הירוק. הודעה זו מגיעה במקביל למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ובצל הדיווחים האחרונים על איומים מצד האיחוד האירופי בדבר הטלת על חרם כלכלי.

ההתנחלות הר חומה. רויטרס
223 יחידות דיור חדשות. הר חומה/רויטרס

האישור ניתן לסדרה של פרויקטים הכוללים בתוכם בנייני מגורים של בין שש לעשר קומות בשכונות במזרח העיר. בשכונת נווה יעקב אושרו ארבעה פרויקטים. פרויקט ראשון מתייחס להקמת בניין מגורים חדש בן תשע קומות, שיכיל 17 יחידות דיור על שטח של 7,700 מטרים רבועים. הפרויקט השני מתייחס לבניין בן שש קומות שיכיל בתוכו 20 יחידות דיור על שטח של 7,708 מטרים רבועים. הפרויקט השלישי מתייחס לבניין בן שש קומות שיכיל 20 יחידות דיור על שטח של 7,700 מטרים רבועים ואילו הפרויקט הרביעי מתייחס לבניין בן שש קומות שיכיל בתוכו 21 יחידות דיור על שטח של 7,770 מטרים רבועים.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
תומאס פרידמן: אירופה מובילה את האינתיפאדה החדשה
הפלסטינים ביקשו לדון במניעת הסתה – ישראל סירבה
בנט על הצעת אבו מאזן: "עם נאט"ו לא נישן בשקט"

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העירייה מחבלת בסיכוי להגיע להסדר מדיני". פפה אללו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשכונת הר חומה אושרו שישה בניינים חדשים בני שבע עד עשר קומות, בנוסף לחפירה ודיפון של שני בנייני מגורים עתידיים נוספים. מדובר בהרחבה נוספת של חלק מהשכונה הקרוי הר חומה ג'. הפרויקט הראשון שאושר מתייחס לשני בניינים בני שבע קומות, שיכילו 72 יחידות דיור על שטח של כ-4,000 מטרים רבועים. הפרויקט השני מתייחס לחפירה ודיפון עבור שני בניינים עתידיים שיוקמו בהמשך על שטח של כ- 4,000 מטרים רבועים. הפרויקט השלישי והרביעי מתייחסים לאישור שני בניינים בני עשר קומות שיכילו 50 יחידות דיור על שטח של 1,719 מטרים רבועים, כל אחד. הפרויקט החמישי מתייחס לבניין בן שמונה קומות שיכיל 26 יחידות דיור על שטח של 1,345 מטרים רבועים. הפרויקט השישי מתייחס לבניין בן שמונה קומות שיכיל 26 יחידות דיור על שטח של 1524 מטרים רבועים.

בשכונת פסגת זאב אושרו לבנייה ברחוב מזל טלה חמישה בנייני מגורים חדשים בני שש קומות כל אחד, שיכילו 24 יחידות דיור בסך הכול, על שטח של 2,584 מטרים רבועים.

חבר הוועדה המקומית מטעם מרצ, פפה אללו, מסר בתגובה: "תמיד ברגע הקריטי, במהלכו של משא ומתן במטרה להגיע להסכם קבע שיוביל לשלום עם הפלסטינים, העירייה מחפשת להכשיל מהלכים אלו. כבר מזמן סוכם עם הפלסטינים שהשכונות היהודיות (פרט להר חומה) אינן עומדות בבסיס הוויכוח ויישארו בידיים ישראליות, אך יש גם סיכומים ששכונות בעלות רוב פלסטיני יהיו במדינה הפלסטינית החדשה. שני חלקים של נוסחה זו הולכים ביחד, ואי אפשר לצפות שאנו בצורה חד-צדדית נמשיך לקדם את השכונות היהודיות ובעיקר את הר חומה. כל זה צריך להיעשות תוך הסכם וכל הפרה מצד העירייה מחבלת בסיכוי להגיע להסדר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בוועדה המקומית לתכנון ובנייה נדונו בקשות של יזמים פרטיים לקבלת היתרי בניה ל- 386 יחידות דיור בהר חומה, 136 יחידות דיור בנווה יעקב ו- 36 יחידות דיור בפסגת זאב לתכניות שאושרו כבר לפני שנים.
כמו כן, אושרו היום תכניות לבניית יחידות דיור בבית חנינא, ג'בל מוכבר, צור באחר, בית צפאפא ובכל רחבי העיר לערבים וליהודים כאחד, ללא הבדל דת גזע ומין. יצוין כי לעירייה אין כל זכות חוקית לעצור זכות קניינית של תושבים בעלי קרקע.
אין כל שינוי במדיניות העירייה ב-40 השנים האחרונות ואנו ממשיכים לבנות בכל שכונות העיר על פי תכנית מתאר ליהודים וערבים כאחד. בשנים הקרובות צפויות להיבנות עשרות אלפי יחידות דיור בכל רחבי העיר לכלל המגזרים. בנייה חדשה בירושלים היא הכרחית להתפתחות העיר ולמתן אפשרות לצעירים וסטודנטים לגור ולרכוש בה דירה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully