וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרמניה חשפה פיגוע שתכנן אל-קאעדה ברשת הרכבות"

העיתון "בילד" דיווח הבוקר כי הכוננות הוכרזה אחרי שסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי יירטה שיחת ועידה בין בכירי אל-קאעדה. ייתכן שההדלפה קשורה למסע הבחירות של מרקל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

גרמניה הכריזה על "התרעה אדומה" מחשש שאנשי אל-קאעדה מתכננים לעשות פיגועים ברשת הרכבות המהירות באירופה - כך דיווח הבוקר (שני) היומון הגרמני הנפוץ "בילד". לדיווח אין אישור ממקור אחר ולא ברור עדיין אם הפיגוע סוכל.

לפי העיתון, המידע בנושא התקבל מהסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית, המפעילה מתקני ציתות גם בשטח גרמניה. בדיווח נכתב כי בכירי ארגון הטרור תכננו לפגוע ברכבות, לחבל במנהרות שבהן הן חולפות או להזיק למערכות החשמל שלהן.

לפי הדיווח, המתקפה "עמדה בראש סדר היום" של שיחת ועידה שניהלו בשבוע שעבר בכירי אל-קאעדה. את השיחה יירטה סוכנות הריגול האמריקנית, והעבירה את המידע לרשויות בגרמניה. אלה "הגיבו באמצעים חסרי תקדים", שכללו בין השאר הצבת שוטרים סמויים בתחנות הרכבת המרכזיות במדינה, כמו גם לאורך נתיבי הנסיעה של הקטרים.

משטרת גרמניה בודקת התרעה על פצצה. תחנת הרכבת של בון, דצמבר 2012. AP
שוטרים עושים סריקות בתחנת הרכבת בבון אחרי התרעה על פצצה, בשנה שעברה/AP

בתחילת החודש דווח בארה"ב על שיחת ועידה שניהל מנהיג אל-קאעדה איימן אל-זוואהירי עם בכירי הארגון ועם מפקדי הפלגים השונים שלו. בעקבות השיחה הועלתה רמת הכוננות ברחבי המזרח ובתימן בפרט, מחשש לפיגוע נגד מטרות מערביות. ההתרעה גרמה לסגירת 19 שגרירות אמריקניות במשך שבוע, אך רמת הכוננות ירדה מאז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הדלפות מכל הכיוונים

כמה פרשנים בארה"ב טענו כי ההודעה על היירוט המוצלח של שיחת הוועידה של אל-זוואהירי - מחבל בכיר שאינו נוהג לדבר בטלפון - נועדה להאדיר את יכולותיה של הסוכנות לביטחון לאומי. ה-NSA נתונה לביקורת קשה בתקופה האחרונה בעקבות ההדלפות של אדוארד סנודן על מערכות הריגול החשאיות שלו, שמאזינות לאזרחים ללא צורך באישור וללא פיקוח.

בין היתר, נודע כי הסוכנות האמריקנית מפעילה את מתקני הריגול שלה בגרמניה בשיתוף פעולה מלא והדדי עם השלטונות בברלין, וייתכן שבאמצעותם ריגלה אחרי בכירים באיחוד האירופי. לקראת הבחירות בחודש הבא, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה על בחינה מחדש של שיתוף הפעולה המודיעיני עם ה-NSA. ייתכן שגם ההדלפה על תכנון מזימת הטרור בגרמניה נועדה להוכיח את הצורך במערכות הריגול, ולהרגיע את האזרחים החוששים לפרטיותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully