וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פרשת סנודן: אובמה ביטל פגישתו עם פוטין

7.8.2013 / 18:09

הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב לא ייוועד עם עמיתו הרוסי כמתוכנן, בשל מחלוקות בסוגיות שונות ובמרכזן הענקת המקלט המדיני למדליף. רוסיה: החלטה מאכזבת, ההזמנה בתוקף

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(אובמה מתייחס למתיחות עם רוסיה בראיון לג'יי לנו, הלילה)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, החליט לבטל את הפגישה המתוכננת עם עמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין, בוועידת G-20 שתתקיים בחודש הבא ברוסיה – כך הודיע אחר הצהריים (רביעי) הבית הלבן. ההחלטה התקבלה על רקע אכזבת הממשל האמריקני מהחלטתה של רוסיה להעניק למדליף אדוארד סנודן מקלט מדיני בשטחה, ולא להעבירו לידי הרשויות בארצות הברית.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אירלנד הצפונית, יוני 2013. רויטרס
נשיא ארה"ב ינצל את הזמן שהתפנה לביקור בשבדיה. פוטין ואובמה בפגישה בחודש יוני האחרון/רויטרס

"נעבוד יחד עם רוסיה בסוגיות שבהן נוכל למצוא קרקע משותפת, אולם גם הנשיא וגם המועצה לביטחון לאומי סבורים כי קיומה של הפגישה אינה הגיונית באווירה הנוכחית", מסר בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן. אובמה צפוי להשתתף בוועידה עצמה, אולם לא להיפגש במסגרתה עם הנשיא הרוסי.

בהודעה ציינה ארצות הברית סוגיות שונות שבהן יש שיתוף פעולה של שתי המדינות, ובכלל זה המדיניות בנוגע לאפגניסטן, לאיראן, לקוריאה הצפונית ולהפצתו של נשק גרעיני. לצד זאת, הזכירה ארצות הברית גם את חילוקי הדעות בנושאים אחרים, כמו פרשת סנודן, וציינה כי אלה מצדיקים את ביטול הפגישה. "הודענו לממשלה הרוסית כי מוטב לדחות את הוועידה עד להשגת הבנות משותפות", אמר רודס. "החלטתה המאכזבת של רוסיה להעניק לאדוארד סנודן מקלט מדיני זמני גם כן הייתה שיקול עבורנו". כמו כן נמסר כי אובמה צפוי לבקר בשבדיה במועד שנקבע לפגישה עם פוטין.

הלילה התראיין אובמה לתכנית הלילה של ג'יי לנו ברשת אן-בי-סי, שם התייחס גם לוועידה שתתקיים במוסקבה. אובמה חזר על עמדתה של ארצו והביע את אכזבתו מהענקת המקלט המדיני לסנודן. הוא אף טען כי הממשלה במוסקבה עדיין נוהגת לפעמים על פי מנטליות של המלחמה הקרה. בראיון נמנע אובמה מלהתייחס לשאלה אם ייפגש עם פוטין.

יועצו של פוטין למדיניות בינלאומית הגיב להחלטה והגדיר אותה "מאכזבת". בשיחה טלפונית עם כתבים אמר יורי אושקוב כי הסיבה לביטול הפגישה היא הענקת המקלט לסנודן. הוא הוסיף כי ההזמנה לאובמה עדיין בתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully