וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקלט המדיני לסנודן: "אובמה מאוכזב מרוסיה"

דובר הבית הלבן הביע צער על החלטת מוסקבה להעניק למדליף האמריקני מקלט. "הוא אדם שמואשם בריגול שצריך להישפט", אמר והבהיר כי אובמה שוקל את השתתפותו בכנס ה-G-20 ברוסיה

דובר הבית הלבן ג'יי קרני הביע אתמול (חמישי) את "אכזבתו העמוקה" של הממשל האמריקני מהחלטת רוסיה להעניק למדליף אדוארד סנודן מקלט מדיני לשנה. לדבריו, בארה"ב "בוחנים" את השתתפותו של הנשיא ברק אובמה בכנס של ה-G-20 (כנס כלכלי עולמי) שמיועד להתקיים בחודש הבא בסנט פטרסבורג "לאור ההחלטה הזאת וסוגיות אחרות".

אדוארד סנודן בפגישה בנמל התעופה במוסקבה. רויטרס
סנודן בנמל התעופה במוסקבה/רויטרס

מוקדם יותר אתמול נודע כי סנודן - שהדליף מסמכים ובהם מידע סודי על תוכניות המעקב של הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (NSA) - עזב בשעות הצהריים את נמל התעופה שרמטייבו במוסקבה, שם שהה מאז חודש יוני, אחרי שזכה למקלט פוליטי זמני המתיר לו להיכנס לשטח רוסיה. אתר ההדלפות ויקיליקס מסר כי יועצת משפטית מטעמו ליוותה את סנודן, ועורך דינו אמר כי הוא ב"מקום בטוח".

"הוא צריך להיות מוסגר לארה"ב"

"אלה בבירור לא התפתחויות חיוביות - כי אם מצערות", אמר אתמול בתגובה דובר הבית הלבן שהבהיר כי "אתחול" היחסים עם מוסקבה דווקא הוביל לאחרונה לתוצאות שהועילו לביטחון הלאומי של ארה"ב בסוגיות כמו העברת הציוד לאפגניסטן, הטיפול באיראן וצמצום מאגרי הנשק האסטרטגי. "יש גם סוגיות שאנו חלוקים לגביהן. לגבי סנודן, הוא לא 'מדליף', הוא אדם המואשם בשלוש עבירות רציניות והוא צריך להיות מוחזר לארה"ב כדי לעמוד לדין", אמר קרני.

לדברי הדובר, הממשל האמריקני אינו יודע אם בידי סנודן מידע רגיש נוסף. "קהילת המודיעין היא זו שמעריכה את מידת הנזק שגרם או שהוא עשוי לגרום", אמר והוסיף: "הנשיא אובמה מאוכזב מאוד מההחלטה של רוסיה, הבהרנו בפומבי ובשיחות הפרטיות שיש הצדקה משפטית מלאה להעבירו לארה"ב לצורך משפט". קרני סירב לומר מה תהיה התגובה הראויה למהלך הרוסי - כפי שהעלו כמה אנשי קונגרס במהלך היום. "אני לא עומד להיכנס להשערות לגבי הצעדים הבאים". הסנטור רוברט מננדז, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, הזהיר באחרונה כי החלטה לאשר לסנודן לצאת מנמל התעופה תפגע ביחסים בין שתי המדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פוטין הסכים לתת את המקלט הפוליטי

בשבוע שעבר דווח כי סנודן השלים את מסירת המסמכים הדרושים כדי שרשויות ההגירה ברוסיה יאפשרו לו להיכנס לשטח המדינה. בתחילת יולי אמר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי סנודן יוכל להישאר בארצו "אם יפסיק בהדלפות המזיקות לארצות הברית". סנודן מבוקש כאמור בארצות הברית באשמת ריגול, וחי בחודש וחצי האחרונים באזור המעבר של הטרמינל הרוסי. הוא הגיע למוסקבה ב-23 ביוני בטיסה מהונג קונג, שם התראיין לעיתון ה"גרדיאן" הבריטי והדליף לו פרטים על סוכנות המודיעין הלאומי של ארה"ב. אמש פרסם ה"גרדיאן" הבריטי פרטים נוספים שמסר סנודן לגבי מערכות הריגול של הסוכנות: מערכת Xkeyscore, המוגדרת "כלי סודי ביותר, שמשמש למעקב אחר כמעט כל הפעילויות של גולש האינטרנט". לפי הפרסום, המערכת לא רק זמינה לשימושם של עובדי הסוכנות, אלא נגישה גם לעובדי קבלן של הפנטגון - כמו סנודן, שעבד עבור החברה בוז אלן בהוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully