וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מזהירה את רוסיה: שחרור סנודן יפגע ביחסים

24.7.2013 / 22:54

על אף הכחשת עורך דינו של המרגל האמריקני כי יוכל לעזוב את שדה התעופה, גורמים בממשל האמריקני שבו והזהירו: "כל צעד שיאפשר לו לעזוב את נמל התעופה יהיה מאכזב מאוד"

ההודעה כי יתאפשר למרגל האמריקני, אדוארד סנודן, לצאת משדה התעופה במוסקבה לשטחה של רוסיה, הכניסה את האמריקנים לכוננות: על אף שעורך דינו של סנודן הכחיש היום (רביעי) את הדיווח ואמר כי הוא יוסיף לשהות בנמל התעופה, גורמים בממשל האמריקני יצאו במספר אזהרות לרוסים.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי שוחח עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, והדגיש בפניו את עמדת ארצו ולפיה יש להחזיר את סנודן לארצות הברית כדי להעמידו לדין. "לרוסיה עדיין יש את ההזדמנות לעשות את הדבר הנכון", אמרה דוברת משרד החוץ האמריקני ג'ן סאקי. "ראינו את הדיווחים בתקשורת. כמובן, כל צעד שיאפשר לו (לסנודן – נ.מ) לעזוב את נמל התעופה יהיה מאכזב מאוד. יש להם (לרשויות ברוסיה – נ.מ) יכולת להקל את שיבתו לארצות הברית".

אדוארד סנודן בפגישה בנמל התעופה במוסקבה. רויטרס
שוהה חודש שלם בשדה התעופה. סנודן/רויטרס

גם הסנטור רוברט מננדז, יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, הזהיר כי החלטה לאשר לסנודן לצאת מנמל התעופה תפגע ביחסים בין שתי המדינות. "אדוארד סנודן הוא פושע נמלט שצריך לעמוד לדין בארצות הברית בגין אישומים רציניים בריגול. ברשותו נמצאים מסמכים רגישים, והחלטת רוסיה או כל מדינה אחרת לספק לו מקלט מדיני או מעבר בטוח, נוגעת ישירות לאינטרסים של הביטחון הלאומי שלנו". עוד אמר מננדז: "חשיפת המידע המסווג שבידי סנודן יכולה להועיל לאויבים שלנו, ואני קורא לרוסיה לשחרר אותו מיד – לארצות הברית".

סנודן, כאמור, שוהה זה חודש בשדה התעופה במוסקבה וממתין להחלטת הרשויות ברוסיה בנוגע לבקשה שהגיש למקלט מדיני זמני. כאמור, לדברי עורך דינו, אנטולי קוצ'רנה, הוא עדיין לא קיבל את האישור לצאת מנמל התעופה, בניגוד לדיווחים קודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully