וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועות במסתור: סנודן יישא דברים בפומבי

12.7.2013 / 16:11

המדליף האמריקני המחפש מקלט מדיני, שלטענתו נמנע ממנו, הזמין אנשי ארגון זכויות אדם להיפגש עמו בשדה התעופה במוסקבה שם הוא שוהה בשבועות האחרונים. לאחר מכן ייצא לתקשורת

המדליף האמריקני אדוארד סנודן טען כי ארצות הברית מנהלת נגדו קמפיין כדי למנוע ממנו לקבל מקלט מדיני. במכתב ששיגר לגורם רשמי בארגון זכויות האדם Human Rights Watch ופורסם ברשת החברתית פייסבוק, הזמין סנודן את אנשי הארגון להיפגש עמו היום (שישי) בשדה התעופה שמרטייבו במוסקבה שם הוא שוהה מאז ה-23 ביוני, כדי לדון "בצעדים הבאים בענייני". סנודן אישר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפגישה תתקיים, אך הבהיר כי תהיה סגורה לעיתונאים. לדבריו, הוא מתכוון לשאת דברים בפני כלי התקשורת לאחר הפגישה, לאחר שלא נראה בפומבי מאז הגעתו למוסקבה.

"בשבועות האחרונים היינו עדים לקמפיין בלתי חוקי שניהלו גורמים רשמיים בארה"ב כדי לשלול ממני את זכותי לבקש וליהנות ממקלט לפי סעיף 14 להצהרה הבינלאומית לזכויות אדם", כתב סנודן. במכתבו התייחס המדליף ליירוט מטוסו של נשיא בוליביה על ידי צרפת לאחר שנחשד כי סנודן נמצא על גבי המטוס. "מעולם לא קרה שמדינות קשרו קשר כדי לקרקע מטוס נשיאותי בגלל חיפוש אחר פליט מדיני", כתב והוסיף: "ההסלמה המסוכנת הזו מהווה איום לא רק על כבודה של אמריקה הלטינית או על ביטחוני האישי, אלא על הזכות הבסיסית של כל בני האדם לחיות חיים חופשיים מרדיפות".

"מייקרוסופט סייעה לרגל אחר אזרחי ארה"ב"

השבוע דיווחו שתי סוכנויות ידיעות ברוסיה כי סנודן בחר לקבל מקלט מדיני בוונצואלה. הדיווחים התבססו על ציוץ בטוויטר שכתב פוליטיקאי בכיר במוסקבה, אלכסיי פושקוב. פושקוב, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הדומה - הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי - מחק את הציוץ זמן קצר אחרי שהתקשורת הרוסית הפיצה את דבריו. לא ברור מדוע נמחק הציוץ, אך בציוץ חדש הוא כתב שהוא קיבל את המידע "ממהדורת החדשות של הערב" וביקש שלא לפנות אליו בשאלות.

זאת, לאחר שנשיא ונצואלה ניקולס מדורו אישר כי ארצו קיבלה בקשה רשמית מסנודן למקלט מדיני. במסיבת עיתונאים שכינס אמר מדורו כי "הפליט האמריקני יצטרך להחליט מתי לטוס לכאן". אלא שארה"ב הזהירה את ונצואלה שלא לקלוט את סנודן בשטחה. דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ג'ן סאקי, אמרה: "כל מדינה שתעניק מקלט למר סנודן תיצור מעמסה כבדה על יחסינו עמה. זה מסר שאנחנו מעבירים באופן פומבי, וכמובן גם בשיחות פרטיות".

אמש דיווח ה"גרדיאן" הבריטי כי ענקית התוכנה מייקרוסופט שיתפה פעולה עם שירותי המודיעין של ארצות הברית, ואפשרה להם לפצח את קידוד התוכנות שלה ולהשיג גישה לנתונים שונים על הגולשים שהשתמשו בהן. הדיווח התבסס על מסמכים שהועברו לעיתון על ידי סנודן, ומהם עולה כי שירותי המודיעין ו"מייקרוסופט" שיתפו פעולה בשלוש השנים האחרונות, במסגרת תכנית "פריזם" שפרטיה נחשפו בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully