וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר רוסי: "סנודן בחר במקלט מדיני בוונצואלה"

אלכסיי פושקוב, יו"ר ועדת יחסי החוץ בפרלמנט, כתב בטוויטר שהמדליף האמריקני קיבל את ההצעה של קראקס - אך מיד מחק את הציוץ. ארה"ב באזהרה לוונצואלה: אל תפגעו ביחסים עמנו

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

המדליף האמריקני המואשם בריגול ומסתתר במוסקבה, אדוארד סנודן, בחר לקבל מקלט מדיני בוונצואלה - כך דיווחו הערב (שלישי) שתי סוכנויות חדשות ברוסיה. לדיווחים אין עדיין אישור בוונצואלה, והם מתבססים על ציוץ בטוויטר שכתב פוליטיקאי בכיר במוסקבה, אלכסיי פושקוב.

פושקוב, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הדומה - הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי - מחק את הציוץ זמן קצר אחרי שהתקשורת הרוסית הפיצה את דבריו. לא ברור מדוע נמחק הציוץ, אך בציוץ חדש הוא כתב שהוא קיבל את המידע "ממהדורת החדשות של הערב" וביקש שלא לפנות אליו בשאלות.

בציוץ המקורי נכתב ברוסית: "כצפוי, סנודן הסכים להצעה של מדורו (נשיא ונצואלה ניקולס מדורו) למקלט מדיני. מסתמן שהאפשרות הזו נראתה לו הכי אמינה".

הפגנה לשחרור אדוארד סנודן. ברלין, יולי 2013. רויטרס
הפגנה בברלין לשחרורו של אדוארד סנודן ולביטול כתב האישום נגדו/רויטרס

ארה"ב הזהירה אמש את ונצואלה שלא לקלוט את סנודן בשטחה. דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ג'ן סאקי, אמרה: "כל מדינה שתעניק מקלט למר סנודן תיצור מעמסה כבדה על יחסינו עמה. זה מסר שאנחנו מעבירים באופן פומבי, וכמובן גם בשיחות פרטיות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בנמל התעופה במוסקבה עדיין מחפשים את סנודן

אמש, אישר נשיא ונצואלה כי ארצו קיבלה בקשה רשמית מסנודן למקלט מדיני. במסיבת עיתונאים שכינס אמר מדורו כי "הפליט האמריקני יצטרך להחליט מתי לטוס לכאן". בשבוע שעבר אמר מדורו כי הוא מוכן להציע מקלט לסנודן, אנליסט בן 30 שחשף את קיומה של מערכת הציתותים האלקטרונית "פריזם". מדורו אמר: "נגן עליו מפני האימפריה".

כך או כך, לא ברור כיצד יוכל סנודן לעזוב את נמל התעופה שרמטייבו במוסקבה, שם הוא שוהה מאז הגעתו מהונג קונג ב-23 ביוני. לא קיימות טיסות ישירות בין רוסיה לוונצואלה, ויש צורך בעצירת ביניים בקובה. הבוקר המריאה טיסת אארופלוט ממוסקבה להוואנה, אך בחברת התעופה לא ידעו לומר אם סנודן היה במטוס.

נמל התעופה שרמטייבו, מוסקבה. AP
נוסע בנמל התעופה שרמטייבו מצלם את המטוסים הממריאים לאמריקה הדרומית, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully