וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנודן: "אובמה מורה לדחות בקשותיי למקלט מדיני"

2.7.2013 / 0:37

מדליף מערכת המעקב האלקטרונית "פריזם" פרסם את הדברים באתר "ויקיליקס". במכתב ששיגר לממשלת אקוודור, הוא הודה לה על שסייעה לו להגיע לרוסיה ועל בחינת בקשתו למקלט מדיני

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בפעם הראשונה מאז נמלט למוסקבה, שבר הלילה (שלישי) אדוארד סנודן, מדליף מערכת המעקב האלקטרונית "פריזם" את שתיקתו, ופרסם הצהרה באתר "ויקיליקס" בה כתב: "הנשיא אובמה הורה לסגן הנשיא ללחוץ על מנהיגי המדינות מהן ביקשתי מקלט מדיני - לדחות את הבקשות". כמו כן שיגר סנודן מכתב לממשלת אקוודור, בו הודה לה על כך שסייעה לו להגיע לרוסיה ועל כך שהיא בוחנת את בקשתו למקלט מדיני. עוד טען סנודן במכתב, כי ארצות הברית רודפת אותו בצורה בלתי חוקית.

אתמול מסר מקור ברשות ההגירה של רוסיה כי סנודן הגיש בקשה למקלט מדיני במדינה. לדבריו, פעיל מאתר ההדלפות "ויקיליקס" השוהה עם סנודן הגיש בשמו את הבקשה לקונסוליה הרוסית, במתחם של נמל התעופה "שרמטייבו" שבמוסקבה. בתוך כך, במסיבת עיתונאים שכינס אתמול נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הוא חזר על עמדתו בנושא המדליף והבהיר כי אין בכוונתו להסגיר את סנודן לידי ארה"ב. "אם הוא מעוניין ללכת למקום אחר ומישהו מוכן לקבל אותו – אז בבקשה", אמר הנשיא הרוסי, "אך אם הוא רוצה להישאר כאן, יש תנאי אחד – הוא חייב להפסיק בפעולות שמטרתן לפגוע בבעלי בריתנו האמריקנים".

הנשיא האמריקני ברק אובמה התייחס אתמול לדיווחים לפיהם ארצו ריגלה אחר בעלות בריתה באירופה – שהביאו לתגובות חריפות מצד מדינות כמו גרמניה וצרפת. במהלך ביקור שערך אובמה באפריקה הוא אמר כי ארצו תיצור קשר עם שותפיה באירופה על מנת לענות לדאגותיהן. באשר למשא ומתן עם רוסיה על הסגרת סנודן אמר אובמה כי ארצו פועלת באפיקים משפטיים על מנת להביא להסגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully