וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של סנודן: בני יחזור אם זכויותיו יישמרו

29.6.2013 / 6:04

עוד אמר אביו של המדליף האמריקני, שנמלט מארצות הברית ושוהה כעת ברוסיה, כי בנו ישקול לשוב אם יובטח כי לא ייעצר וייכלא לפני משפטו. "אני אוהב אותו ורוצה ליצור אתו קשר"

המדליף האמריקני אדוארד סנודן, שנמלט בחודש שעבר להונג קונג ושוהה כעת ברוסיה, ישקול לשוב לארצו אם יובטח לו כי זכויותיו החוקתיות יישמרו, כך אמר אמש (שישי) אביו של מדליף תכנית המעקב האלקטרונית "פריזם". במכתב ששלח באמצעות עורך דינו לתובע הכללי של ארצות הברית, אריק הולדר, מסר לוני סודן כי הוא "משוכנע באופן סביר" שבנו, הצפוי להיות מואשם בריגול אם ישוב לארצות הברית, יחזור בתנאים מסוימים.

עוד מסר האב כי בנו, שהועסק על ידי הסוכנות לביטחון לאומי (NSA), ישקול לשוב אם יובטח כי לא ייעצר וייכלא לפני משפטו וכי לא יוטל איפול תקשורתי על הפרשה. עוד נכתב כי סנודן בן ה-30מבקש להישפט במקום על פי בחירתו. מוקדם יותר אמר סנודן האב בראיון לרשת NBC כי הוא מודאג מכך שבנו מושפע על ידי גורמים מסוימים, ובהם אנשי אתר ההדלפות "ויקיליקס".

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' עם שר החוץ של אקוודור ריקרדו פטינו. לונדון, יוני 2013. AP
"החוקה של ארה"ב היא לא בהכרח מה שמנחה את ויקיליקס". מייסד האתר, ג'וליאן אסאנג', השוהה בשגרירות אקוודור בלונדון, השבוע/AP

"אני מודאג מאלה הסובבים אותו", אמר האב. "החוקה של ארצות הברית היא לא מה שמנחה בהכרח את ויקיליקס, אלא פשוט לחשוף כמה שיותר מידע". עוד אמר האב בראיון כי לא עמד בקשר עם בנו מאז חודש אפריל. "אני אוהב אותו, והייתי רוצה ליצור אתו קשר. אני לא רוצה לסכן אותו". לדבריו, הוא אינו סבור כי בנו ביצע מעשה של בגידה, אולם הוא סבור שבנו פעל בניגוד לחוק, כאשר חשף פרטים על תכנית המעקב הפדרלית.

מוקדם יותר השבוע טען מייסד אתר "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', כי הוא יודע היכן נמצא סנודן. עוד אמר אסאנג' כי מדובר במקום בטוח וכי סנודן בריא ושלם. לדבריו, "מצבם של מר סנודן ושל שרה האריסון, היועצת המשפטית של 'ויקיליקס' המלווה אותו, טוב והם בריאים ובמקום מבטחים". אסאנג' דיבר משגרירות אקוודור בלונדון, שם הוא עצמו זכה למקלט מדיני, ושם נפגש עם שר החוץ של המדינה, ריקרדו פטינו.

בתוך כך נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אישר השבוע כי כי סנודן שוהה ב"אזור מעבר" בנמל התעופה הבינלאומי שרמטייבו שבמוסקבה. פוטין הוסיף כי סוכנויות הביון של רוסיה אינן עובדות מול סנודן ואף לא עבדו מולו בעבר. לדבריו, רוסיה לא תסגיר אותו לארצות הברית, כיוון שאין לה הסכם הסגרה מול המדינה. פוטין אף הביע תקווה שסנודן יעזוב את רוסיה בהקדם האפשרי, ושה"עצירה שלו במוסקבה" לא תשפיע על היחסים עם וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully