וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לא אדון עם סין ורוסיה בהסגרת סנודן"

27.6.2013 / 16:44

נשיא ארה"ב אמר כי לא שוחח עם מקביליו בשתי המדינות על בקשת ההסגרה נגד המדליף ולא יעשה "סחר-מכר" בנושא. בביקורו באפריקה שיבח אובמה את ההחלטה להכיר בנישואים חד-מיניים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום (חמישי) כי אין בכוונתו לקיים משא ומתן עם רוסיה או עם סין לצורך הסגרתו של המדליף שחשף את רשת המעקבים "פריזם", אדוארד סנודן. אובמה, המבקר בימים אלה באפריקה, הסביר כי לא שוחח על בקשת ההסגרה של ארצו עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין או עם הנשיא הסיני שי ג'ינפינג, מכיוון ש"הוא לא צריך לעשות זאת". במסיבת עיתונאים בסנגל הוסיף הנשיא האמריקני כי הערוצים המשפטיים הרגילים מספיקים לצורך בקשת ההסגרה נגד סנודן, שעזב בסוף השבוע את הונג קונג למוסקבה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה סוקר משמר כבוד בסנגל, 27 יוני 2013. AP
אובמה סוקר משמר כבוד בביקורו בסנגל, היום/AP

"לא טלפנתי לנשיא שי או לנשיא פוטין באופן אישי, והסיבה היא – קודם כל – כי אינני צריך", אמר אובמה. "דבר שני, יש לנו סוגיות כלכליות ועסקיות משותפות רבות עם סין ורוסיה, ואין בכוונתי לעסוק במקח וממכר על חשוד אחד שאנו מנסים להביא להסגרתו". אובמה הוסיף כי ארצו לא תשלח מטוסים לשדה התעופה שרמטייבו במוסקבה – שם שוהה עדיין סנודן ככל הנראה – על מנת לעצור אותו כאשר הוא יחליט לעזוב את המדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארה"ב ברק אובמה ומישל אובמה עם נשיא סנגל מאקי סאל ורעייתו מרים פיה סאל, 27 יוני 2013. AP
אובמה ורעייתו מישל עם נשיא סנגל מאקי סאל ורעייתו מרים פיה/AP

אובמה התייחס בדבריו גם לפסיקה ההיסטורית שקיבל אתמול בית המשפט העליון בוושינגטון שהכירה בנישואים של זוגות חד-מיניים. נשיא ארה"ב שיבח את החלטת השופטים, וציין כי מדובר בניצחון לדמוקרטיה האמריקנית. הוא אף קרא למדינות "היבשת השחורה" ללכת בעקבות ארצו ולחוקק חוקים שאינם מפלים על רקע של נטייה מינית.

חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב לאשר נישואים חד מיניים. יוני 2013. AP
חוגגים את החלטת בית המשפט העליון בארה"ב/AP

הנשיא האמריקני השחור הראשון ביקש להתייחס גם לבריאותו של נשיא אפריקה הדרומית לשעבר נלסון מנדלה, השוהה זה כמה ימים בבית החולים בבירה פרטוריה כשמצבו הרפואי קריטי. הוא אמר כי מחשבותיו ותפילותיו עם משפחתו של מנדלה. "גם כשמנדלה ימות", אמר אובמה, "מורשתו תמשיך לחיות עוד דורות רבים". אובמה הוסיף כי יגיע לאפריקה הדרומית כמתוכנן כחלק מהביקור ביבשת, וזאת בניגוד להערכות שלפיהן אם מנדלה ימות, הוא יימנע מכך על מנת להקל על משימותיה של הממשלה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully