וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעלמות סנודן: גובר המתח בין ארה"ב לרוסיה וסין

ארה"ב זועמת על היעלמותו של המדליף שחשף את פרשיית הריגול האמריקנית ומשתלחת במדינות שעל פי הדיווחים נתנו לו לחמוק. הן מצדן לא נשארו חייבות: "האשמות חסרות בסיס"

רוסיה מכחישה את ההאשמות שהוטחו בה בפרשת אדוארד סנודן, המדליף האמריקני שחשף את פרשיית הריגול של הממשל האמריקני. שר החוץ, סרגיי לברוב, אמר היום (שלישי) כי הטענות כי של וושינגטון כי סייעו לו להתחמק מעונש הן "חסרות בסיס ובלתי מתקבלות על הדעת". "הוא בחר במסלול שבחר בעצמו", אמר לברוב במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו האלג'יראי במוסקבה. "אנו רואים את הניסיון להאשים את רוסיה בהפרת החוק בארה"ב, ובמעורבות בכל הפרשה, כמופרך ובלתי מתקבל על הדעת לחלוטין".

דבריו של לברוב הם התגובה הראשונה של בכיר רוסי מאז הגעתו של סנודן לשדה התעופה במוסקבה, אז החלו משחקי חתול-עכבר שפגעו ביחסי וושינגטון ובייג'ינג, ומאיימים אף על היחסים בין ארה"ב לרוסיה. מהבית הלבן נמסר אתמול כי הם מאמינים שסנודן עדיין שוהה במוסקבה. הוא לא אותר בידי כתבים ולא ידוע שיצא משדה התעופה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שמר על שתיקה בפרשת סנודן מאז הגעתו ודוברו מסר כי אין לו כל מידע על מיקומו של המדליף.

המטוס שעליו היה אמור להמריא אדוארד סנודן מרוסיה לקובה, 24 יוני 2013. רויטרס
הכיסא הריק במטוס להוואנה, עליו היה אמור לעלות סנודן/רויטרס

במקביל, סיפר גורם בשדה התעופה של מוסקבה כי סנודן אכן הגיע מהונג קונג ביום ראשון האחרון למוסקבה, אך הוא לא עלה על טיסה לקובה. הגורם מסר כי סנודן הגיע יחד עם שרה האריסון, חוקרת מקבוצת "ויקיליקס". "היא (האריסון) הגיעה יחד עם אדוארד סנודן מהונג קונג ב-23 ביוני בסביבות השעה חמש לפנות בוקר", סיפר. "היה לו כרטיס טיסה להוואנה ב-24 לחודש, אך הוא לא השתמש בו. גם לה היה כרטיס, אך גם היא לא השתמשה בו".

מוקדם יותר היום דווח כי העיתון הממלכתי המרכזי של סין הילל את סנודן על כך ש"קרע את המסכה המתחסדת של וושינגטון" ודחה את ההאשמות כי בייג'ינג אפשרה את יציאתו מהונג קונג. הפרשנות החריפה של העיתון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית הסינית, התייחסה לביקורת הקשה שארה"ב הטיחה בסין על שאפשרה לסנודן לברוח. "לא זו בלבד שהרשויות בארה"ב לא נתנו לנו הסברים והתנצלות, אלא שבמקום הביעו את חוסר שביעות הרצון שלהם מהמנהל המיוחד של הונג קונג לטיפול בדברים שכאלה בהתאם לחוק", כתב וואנג שינג'ון, חוקר באקדמיה למדעים צבאיים באנשים של פרשנות יומית.

אתמול אמר ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", כי הוא יודע היכן סנודן נמצא. לטענתו, מדובר במקום בטוח, וסנודן בריא. עם זאת, אסאנג' סירב לנקוב במקום שבו שוהה לכאורה סנודן. "מצבם של מר סנודן ושל שרה האריסון, נציגת 'ויקיליקס' המלווה אותו, טוב והם בריא ובמקום בטוח", אמר אסאנג' ממקום מושבו בשגרירות אקוודור בלונדון, שם הוא עצמו זכה למקלט מדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully