וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "סנודן יכול להישאר – אם לא יפגע בארה"ב"

1.7.2013 / 22:05

נשיא רוסיה אמר כי מדליף פרשת המעקבים האמריקני "חייב להפסיק בפעולות שמטרתן לפגוע בבעלי בריתנו". במקביל דווח כי אמש הגיש סנודן לקונסוליה הרוסית בקשה למקלט מדיני

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע היום (שני) סולידריות כלפי ארצות הברית, ואמר כי מדליף פרשת המעקבים אדוארד סנודן, השוהה ככל הידוע בנמל התעופה במוסקבה, חייב להפסיק לפגוע במולדתו. "אם הוא מעוניין ללכת למקום אחר ומישהו מוכן לקבל אותו – אז בבקשה", אמר הנשיא הרוסי, "אך אם הוא רוצה להישאר כאן, יש תנאי אחד – הוא חייב להפסיק בפעולות שמטרתן לפגוע בבעלי בריתנו האמריקנים".

נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אירלנד הצפונית, יוני 2013. רויטרס
סולידריות כלפי ארצות הברית. פוטין ואובמה, לפני כשבועיים/רויטרס

במסיבת עיתונאים שכינס במוסקבה חזר נשיא רוסיה פעם נוספת על עמדתו בנושא, והבהיר כי אין בכוונתו להסגיר את סנודן לידי ארה"ב. פוטין הדגיש פעם נוספת כי המודיעין הרוסי איננו עובד עם סנודן. כשנשאל על אפשרות שסנודן יעזוב את רוסיה עם משלחותיהם של נשיאי ונצואלה ובוליביה השוהים במצרים, אמר פוטין כי לא ידועה לו תכנית מסוג זה.

מקור ברשות ההגירה של רוסיה מסר היום כי סנודן הגיש בקשה למקלט מדיני במדינה. לדברי המקור, שנותר בעילום שם, פעיל מאתר ההדלפות "ויקיליקס" השוהה עם סנודן הגיש אמש בשמו את הבקשה לקונסוליה הרוסית, במתחם של נמל התעופה "שרמטייבו" בבירה הרוסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אובמה התחייב לספק הסברים לאירופה

בתוך כך, נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס היום לדיווחים שלפיהם ארצו ריגלה אחר בעלות בריתה באירופה – שהביאו לתגובות חריפות מצד מדינות כמו גרמניה וצרפת. במסיבת עיתונאים שכינס בטנזניה, שם הוא שוהה במסגרת ביקורו באפריקה, אמר אובמה כי ארצו תיצור קשר עם שותפיה באירופה על מנת לענות לדאגותיהן. באשר למשא ומתן עם רוסיה על הסגרת סנודן, אמר אובמה כי ארצו פועלת באפיקים משפטיים על מנת להביא להסגרה.

היום דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית כי שתי המדינות הורו לארגוני הביטחון שלהן לפתור את המשבר סביב סנודן. הסוכנות ציטטה את דבריו של ניקולאי פטרושב, מזכיר מועצת הביטחון המייעצת לפוטין, שאמר כי ה-FBI האמריקני וה-FSB, שירות הביטחון הרוסי, יתקשו להסכים ביניהם על פתרון לסוגיית המדליף. עוזרו של פוטין, יורי אושקוב, אמר כי נשיא רוסיה לא דן בנושא עם הנשיא אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully