וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר בקשת המקלט של סנודן: אובמה ופוטין שוחחו

מנהיגי המעצמות דנו "בחשיבות הקשר בין המדינות", ברקע בקשת המדליף האמריקני למקלט מדיני במוסקבה. דוברו של פוטין אמר לאחר הבקשה: הוא יוכל להישאר אם יפסיק לפגוע בארה"ב

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח הלילה (שבת) עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על המדליף האמריקני אדוארד סנודן. בהודעה מטעם הבית הלבן נכתב כי "שני המנהיגים ציינו את החשיבות של הקשר בין ארצות הברית לבין רוסיה, ודנו בשורה של נושאים ביטחוניים, ביניהם גם על מעמדו של אדוארד סנודן". אתמול דווח כי סנודן הגיש בקשה למקלט מדיני ברוסיה.

המדליף האמריקני אדוארד סנודן נועד אתמול עם כעשרה פעילים מארגון זכויות אדם בשדה התעופה במוסקבה, שבו הוא שוהה בשבועות האחרונים. המדליף סיפר להם כי הוא מקווה לקבל מקלט מדיני זמני ברוסיה.

"מר סנודן יכול, היפוטתית, להישאר ברוסיה אם ראשית הוא יפסיק לחלוטין לפגוע בשותפינו האמריקנים וביחסי ארה"ב-רוסיה. שנית, אם הוא יבקש זאת בעצמו", מסר דימיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. הדובר הוסיף כי אינו יודע אם התקבלה בקשה רשמית למקלט מדיני מסנודן.

מחלקת המדינה האמריקנית אמרה בתגובה כי אם רוסיה תעניק מקלט לסנודן, דבר זה "יעורר חששות" לגבי יחסי שתי המדינות

אדוארד סנודן בפגישה בנמל התעופה במוסקבה. רויטרס
סנודן בפגישתו עם נציגי ארגון זכויות אדם בנמל התעופה במוסקבה, היום/רויטרס

סנודן הגיש עד כה לפחות 21 בקשות למקלט מדיני. מרבית המדינות דחו את בקשתו, אך בוליביה, ונצואלה וניקרגואה השיבו כי יוכלו לקבלו.

מוקדם יותר טען סנודן כי ארצות הברית מנהלת נגדו קמפיין כדי למנוע ממנו לקבל מקלט מדיני. במכתב ששיגר לגורם רשמי בארגון זכויות האדם Human Rights Watch, ופורסם ברשת החברתית פייסבוק, הזמין סנודן את אנשי הארגון להיפגש עמו היום בשדה התעופה שמרטייבו במוסקבה, שם הוא שוהה מאז ה-23 ביוני, כדי לדון "בצעדים הבאים בענייני". הפגישה התקיימה אך הייתה סגורה לעיתונאים.

"בשבועות האחרונים היינו עדים לקמפיין בלתי חוקי שניהלו גורמים רשמיים בארה"ב כדי לשלול ממני את זכותי לבקש וליהנות ממקלט לפי סעיף 14 להצהרה הבינלאומית לזכויות אדם", כתב סנודן. במכתבו התייחס המדליף ליירוט מטוסו של נשיא בוליביה על ידי צרפת לאחר שנחשד כי סנודן נמצא על גבי המטוס. "מעולם לא קרה שמדינות קשרו קשר כדי לקרקע מטוס נשיאותי בגלל חיפוש אחר פליט מדיני", כתב, והוסיף: "ההסלמה המסוכנת הזו מהווה איום לא רק על כבודה של אמריקה הלטינית או על ביטחוני האישי, אלא על הזכות הבסיסית של כל בני האדם לחיות חיים חופשיים מרדיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully