וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודש וחצי: סנודן עזב את נמל התעופה במוסקבה

עורך דינו הרוסי של המדליף האמריקני אישר כי מרשו עזב הטרמינל "למקום בטוח" אחרי שהעביר את המסמכים הדרושים לרשויות ההגירה. ככל הנראה, הוא קיבל מקלט זמני של שנה

המדליף האמריקני אדוארד סנודן עזב בשעות הצהריים (חמישי) את נמל התעופה שרמטייבו במוסקבה, שם שהה מאז חודש יוני. אתר ההדלפות ויקיליקס מסר כי יועצת משפטית מטעמו ליוותה את סנודן.

עורך דינו הרוסי של סנודן, אנטולי קוצ'רני, אישר לרשת בי-בי-סי כי מרשו יצא את שטח נמל התעופה, ואמר כי סנודן נמצא ב"מקום בטוח". בשיחה עם רשת החדשות הרוסית RT, הוסיף עורך הדין כי סנודן קיבל מקלט פוליטי זמני המתיר לו להיכנס לשטח רוסיה. אתר ההדלפות "ויקיליקס" דיווח כי מדובר בהיתר שתוקפו שנה אחת.

הפגנה בגרמניה למען ביטול כתב האישום נגד אדוארד סנודן. יולי 2013. רויטרס
הפגנה בברלין בקריאה לבטל את כתב האישום נגד סנודן, השבוע/רויטרס

בשבוע שעבר דווח כי סנודן השלים את מסירת המסמכים הדרושים כדי שרשויות ההגירה ברוסיה יאפשרו לו להיכנס לשטח המדינה. בתחילת יולי אמר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי סנודן יוכל להישאר בארצו "אם יפסיק בהדלפות המזיקות לארצות הברית".

סנודן מבוקש בארה"ב באשמת ריגול

סנודן מבוקש בארצות הברית באשמת ריגול, וחי זה חודש וחצי באזור המעבר של הטרמינל הרוסי. הוא הגיע למוסקבה ב-23 ביוני בטיסה מהונג קונג, שם התראיין לעיתון ה"גרדיאן" הבריטי והדליף לו פרטים על סוכנות המודיעין הלאומי של ארה"ב (NSA).

אמש פרסם ה"גרדיאן" הבריטי פרטים נוספים שמסר סנודן לגבי מערכות הריגול של הסוכנות: מערכת Xkeyscore, המוגדרת "כלי סודי ביותר, שמשמש למעקב אחר כמעט כל הפעילויות של גולש האינטרנט". לפי הפרסום, המערכת לא רק זמינה לשימושם של עובדי הסוכנות, אלא נגישה גם לעובדי קבלן של הפנטגון - כמו סנודן, שעבד עבור החברה בוז אלן בהוואי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נמל התעופה שרמטייבו, מוסקבה. AP
נמל התעופה שרמטייבו במוסקבה. סנודן התגורר בטרמינל המעבר/AP

בתחילת החודש דיווח השבועון דר-שפיגל כי סוכנות הביון הגרמנית זכתה לגישה לחומרים שלוקטו במערכות המידע של ארה"ב, אך לא מסר פרטים על אופן פעילותה המדויק. שיתוף הפעולה המודיעיני בין גרמניה לארה"ב עורר זעם והוציא מפגינים לרחובות ברלין. מנגד, הקנצלרית מרקל אמרה כי המידע שהגיע לברלין מארה"ב תרם למנוע "פעולת טרור גדולה" בארצה.

בתקופת מגוריו בנמל התעופה במוסקבה, שקל סנודן בקשות והצעות שונות למקלט מדיני בכמה מדינות. לפני כשלושה שבועות אירעה תקרית דיפלומטית חמורה בין ארה"ב לבוליביה, כשמטוסו של הנשיא איבו מוראלס נאלץ לנחות באמצע הדרך ממוסקבה לארצו, מחשש שהוא מבריח עמו את סנודן. מדינות אמריקה הלטינית הגיבו בזעם והודיעו על השבת שגריריהן מאירופה, בטענה ל"שיתוף פעולה נבזי עם וושינגטון".

לקריאה נוספת
ארה"ב מזהירה את רוסיה:שחרור סנודן יפגע ביחסינו
נחשפה עוד מערכת ציתות: אנליסטים זוטרים הורשו לרגל לאזרחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully