וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: יש איום משמעותי על שגרירויות ארה"ב

בראיון לג'יי לנו, התייחס אובמה לחשש מפיגוע במזה"ת, והבהיר שישתתף בוועידת G-20 במוסקבה למרות החלטתו של פוטין להעניק מקלט מדיני למדליף אדוארד סנודן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה (רביעי) כי האיום שהוביל לסגירת שגרירויות ארצות הברית ברחבי המזרח התיכון ובצפון אפריקה השבוע היה משמעותי. "מדובר בתזכורת לכך שחרף ההתקדמות שעשינו, הקיצוניות האלימה הזאת עדיין נמצאת שם", אמר אובמה במהלך ראיון לרשת אן-בי-סי. "אנחנו צריכים להמשיך ולעקוב אחר הדברים".

כמו כן אמר אובמה בראיון, שנערך ב"תכנית הלילה" של ג'יי לנו, כי ישתתף בסתיו הקרוב בוועידה הכלכלית G-20 שתיערך במוסקבה. ואולם, הוא הביע את אכזבתו מהחלטת ממשלת רוסיה להעניק מקלט זמני למדליף האמריקני אדוארד סנודן. במהלך הראיון אמר אובמה כי מוסקבה עדיין נוהגת לפעמים על פי מנטליות של המלחמה הקרה. הנשיא האמריקני לא ציין אם במהלך הוועידה ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

נשיא ארה"ב ברק אובמה בריאיון לתכנית הלילה של ג'יי לנו. אוגוסט 2013. רויטרס
לנו ואובמה בתכנית ששודרה אמש/רויטרס

מוקדם יותר השבוע דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי החלטת ממשל אובמה לסגור כ-20 שגרירויות ולפרסם אזהרת מסע לאזרחים אמריקנים נבעה מיירוט התקשרות אלקטרונית מראש אל-קאעדה בפקיסטן, אשר הורה לראש הארגון בתימן, העומד בראש הסניף הקטלני ביותר של ארגון הטרור, לבצע פיגוע בהקדם האפשרי. על פי הדיווח, ההוראה הייתה לבצע פיגוע בתחילת השבוע.

עוד נמסר כי השיחה שיורטה בשבוע שעבר בין איימן א-זוואהירי, שירש את אוסמה בן לאדן כראש אל-קאעדה העולמי, ונאסר אל-ווהישי, ראש הארגון בתימן ובחצי האי ערב, חשפה את אחת התכניות המסוכנות ביותר נגד אמריקנים וגורמים מערביים אחרים מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שגרירות ארצות הברית בתל אביב. אוגוסט 2013. רויטרס
חזרה לפעול כרגיל. שגרירות ארה"ב בתל אביב/רויטרס

לצד זאת, מקורות אמריקניים שדיברו בעילום שם אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי השיחה שיורטה מהווה רק מרכיב אחד מתוך מידע מודיעיני רב שהביא להחלטה לסגור את השגרירויות האמריקניות. "תמונת האיום מבוססת על טווח רחב של דיווחים, בתמונה הזאת אין אקדח מעשן", אמר גורם רשמי בארצות הברית.

שלשום הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי השגרירויות והקונסוליות במזרח התיכון ובצפון אפריקה, שחלקן נסגרו בתחילת השבוע, יישארו סגורות לפחות עד סוף השבוע. בסוף השבוע הודיעה מחלקת המדינה על סגירת כמה מהנציגויות הדיפלומטיות בעקבות ההתראה שהתקבלה. שגרירות ארצות הברית בתל אביב, שנסגרה בתחילת השבוע, חזרה לפעול כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully