וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפיגוע: 19 שגרירויות ארה"ב סגורות כל השבוע

ארה"ב יירטה מסר של פעילי טרור המצביע על כוונה מיידית לפיגוע במזה"ת או בצפון אפריקה, ובפרט בתימן. השגרירות בתל אביב עובדת כסדרה. רשת CNN הסכימה לצנזר מידע על ההתרעה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי 19 שגרירויות וקונסוליות במזרח התיכון ובצפון אפריקה, שחלקן נסגרו אמש, יישארו סגורות עד יום שבת לכל הפחות, 10 באוגוסט. זאת, לאחר שסוכנות הביון בארה"ב יירטו מסר של פעילי אל-קאעדה המצביע על כוונה מיידית לבצע פיגוע.

ביום שישי הודיעה מחלקת המדינה על סגירת כמה מהנציגויות הדיפלומטיות בעקבות ההתראה שהתקבלה. שגרירות ארה"ב בתל אביב, שהייתה סגורה אמש, תפעל היום כרגיל.

השגרירויות שייסגרו עד סוף השבוע הן במצרים, ירדן, כוויית, לוב, מדגסקר, עומאן, קטר, רואנדה, עומאן, תימן, ערב הסעודית, בחריין, בורונדי, ג'יבוטי, מאוריציוס ואיחוד האמירויות, כמו גם שתי קונסוליות בערב הסעודיות והקונסוליה באיחוד האמירויות.

שגרירות ארצות הברית בתל אביב. אוגוסט 2013. רויטרס
השגרירות בתל אביב, שהייתה סגורה אמש, שבה לפעילות/רויטרס

רשת סי-אן-אן דיווחה כי המסר שיורט הועבר בין פעילים בכירים של אל-קאעדה בימים האחרונים. הרשת הסכימה לבקשת הממשל לצנזר את המידע שברשותה ולא לפרסם פרטים נוספים, בשל "רגישות המקרה". במקביל נמסר כי פקידים בכירים בוושינגטון הבחינו בתקופה האחרונה באיום גובר שמקורו בתימן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

המאמץ המודיעיני מתמקד בתימן

החשש בארה"ב מפגיעה באינטרסים אמריקניים, כמו גם באזרחים מערביים, גדל לקראת תום חודש רמדאן, ובפרט לאחר מנוסה המונית של מוסלמים קיצוניים שנשאו עונשי מאסר בבתי כלא בעיראק ובפקיסטן.

נעילת שגרירויות בהיקף כה נרחב נחשבת לצעד חסר תקדים. אדם שיף, חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית היושבת בוועדת המודיעין של הקונגרס, אמר: "אנו עושים מה שניתן כדי להגן על אזרחינו".

ככל הנראה, נעילת הנציגויות הדיפלומטיות נועדה לסוכנויות המודיעין בארה"ב "לקנות זמן" כדי להבין את גודל האיום, למקד את ההתראה ולעלות על עקבותיהם של חברי תא הטרור. מקור בפנטגון אישר לוושינגטון פוסט כי עיקר המאמץ המודיעיני מתמקד בתימן. גם בריטניה, צרפת וגרמניה סגרו היום ואתמול את השגרירות בצנעא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully