וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התרעה חמה: שגרירות ארה"ב בתל אביב תיסגר

ארה"ב הודיעה כי נציגויותיה במזרח התיכון הפועלות בימי א' לא ייפתחו השבוע מסיבות ביטחוניות. ב-CBS מדווחים שמדובר בהתרעה על תכנית של אל-קאעדה לפגוע במטרות אמריקניות

ארצות הברית החליטה לסגור כמה משגרירויותיה בעולם ביום ראשון הקרוב בשל איום ביטחוני, בין היתר גם השגרירות הישראלית - כך הודיעה הבוקר (שישי) מחלקת המדינה האמריקנית. על פי הדיווח ברשת CBS האמריקנית, השגרירויות בכמה בירות מוסלמיות וגם בתל אביב לא יפעלו בשל התרעה על תכנית של ארגון אל-קאעדה לפגוע במטרות דיפלומטיות אמריקניות במזרח התיכון.

על פי הדיווח, סוכנויות המודיעין האמריקניות גילו סימנים לתכנית של אל-קאעדה באזור, אולם לא לגבי המיקום הספציפי שבו מתכננים הפעילים לבצע את הפיגוע. לכן הוחלט שכל השגרירות שנוהגות לפתוח את שעריהן בימי ראשון יישארו סגורות. הרשימה כוללת 14 מדינות, בהן ישראל, עיראק, מצרים, ירדן, ערב הסעודית ואפגניסטן. בכירים ביקשו להדגיש כי מדובר בהתרעה על תכנית אמתית ומגובשת לפיגוע ולא במידע שגרתי על טרוריסטים המשוחחים על האפשרות לבצע פיגועים.

"מחלקת המדינה הנחתה חלק מהשגרירויות והקונסוליות האמריקניות להישאר סגורות ביום ראשון הקרוב, 4 באוגוסט", אמרה מארי הארף מדוברות מחלקת המדינה. היא הסבירה כי מדובר בצעד של זהירות יתרה שנעשית מסיבות ביטחוניות, אך לא פירטה מעבר לכך. לדבריה, ייתכן שחלק מהשגרירויות יישארו סגורות ליותר מיום אחד, בהתאם להערכת מצב ביטחונית.

נושא הביטחון בשגרירויות האמריקניות בעולם זוכה להתייחסות מיוחדת בעקבות התקרית שאירעה בשגרירות בבנגאזי שבלוב ב-11 בספטמבר 2012, אז חמושים תקפו את בניין השגרירות וארבעה אזרחים אמריקנים, בהם השגריר עצמו, נהרגו. בעקבות אותה תקרית, עלו האשמות נגד מחלקת המדינה לפיהן האמצעים הננקטים להבטחת ביטחונם של צוותים דיפלומטיים אינו מספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully