וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: הרוג במתקפת חמושים על קונסוליה אמריקאית

12.9.2012 / 4:25

במחאה על סרט אמריקאי שלטענתם "פוגע בכבודו של הנביא מוחמד", תקפו חברי מיליציה את הקונסוליה בבנגאזי. הסרט, שהופק בארה"ב, הביא גם להפגנת 2,000 מול שגרירות ארה"ב בקהיר

אדם נהרג ואחר נפצע בידו בתקיפה של אנשי מיליציה חמושים את הקונסוליה האמריקאית בבנגאזי אמש - כך דיווחו הלילה (רביעי) שני גורמים ביטחוניים בלוב. התקיפה אירעה במחאה על סרט שהופק בארצות הברית, ואשר לטענת החמושים "פוגע בכבודו של הנביא מוחמד". "איש צוות מטעם הקונסוליה האמריקאית נהרג, ומספר אנשים נפצעו כתוצאה מהעימותים", מסר גורם ביטחוני בכיר בלוב, שהוסיף כי אינו יודע את מספר הפצועים המדויק.

צפו במהומות בבנגאזי

"אנו מגנים את המתקפה הזאת על המשלחת הדיפלומטית שלנו בכל תוקף", הגיבה לאירועים דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה ניולנד. לדבריה, "אנחנו עובדים בתיאום עם כוחות האבטחה הלובים במטרה לאבטח את המבנה".

לאחר שהחלו אנשי המיליציה החמושים בתקיפת מתחם הקונסוליה של ארצות הברית, התפתחו קרבות ירי בין הצדדים. עדים למראות סיפרו לרויטרס כי ראו בוזזים נכנסים למתחם ויוצאים ממנו עם שולחנות, כיסאות ומכונת כביסה.

אתמול: הפגנות מול השגרירות האמריקאית בקהיר

במחאה על אותו הסרט, הפגינו אתמול כ-2,000 מצרים מול השגרירות האמריקאית בקהיר, טיפסו על קירות המבנה, הורידו את הדגל האמריקאי - ושרפו אותו. לדברי עד ראייה, במקום הדגל האמריקאי הניפו המפגינים דגל שחור שעליו נכתב: "אין אלוהים מלבד אללה, ומוחמד הוא שליחו".

בהמשך הפגנה ניסו כ-20 מפגינים לפרוץ לתוך הבניין, כשבחוץ קוראים חלק מהמפגינים למצרים לנתק את יחסיה המדיניים והכלכליים עם ארצות הברית ועם כל מדינה שתשדר את הסרט, וכן לגרש את השגרירה האמריקאית מקהיר. המאבטחים סביב בניין השגרירות האמריקאית ירו לעבר המפגינים שטיפסו על גדרות הבניין וניסו לפרוץ לתוכו. כוחות הביטחון המצרים נאלצו להתערב על מנת לפזר את המפגינים הזועמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully