וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: התרעה לפיגוע בשגרירות ישראל במצרים

לפי מכתב פנימי סודי בין גופי ביטחון במצרים מלפני שבוע, גורמי ג'יהאד עולמי ממצרים ומעזה מתכננים לבצע פיגועים נגד שגרירויות ישראל וארה"ב בקהיר, ויעדים נוספים במדינה

הסוכנות לביטחון לאומי במצרים מזהירה מפני כוונת ארגון ג'יהאד עולמי לבצע פיגועים נגד השגרירויות של ישראל וארצות הברית בקהיר – כך דווח אמש (שני) בעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום". על פי הדיווח, מדובר בארגון שהואשם במעורבות בפיגוע בסיני בתחילת חודש אוגוסט, בו נרצחו 16 חיילים מצרים. ממשרד החוץ נמסר כי המשרד אינו מתייחס לנושאי ביטחון ואבטחת נציגויות בעולם.

יש לציין כי מאז הפריצה לשגרירות הישראלית בשנה שעברה, עברו חברי המשלחת הישראלית לעבוד מבית השגריר בבירה המצרית. כפי הנראה, ההתרעות מתייחסות לכוונה לפגוע במקום זה.

מפגינים חוגגים בקהיר לאחר הפילו את החומה בשגרירות המצרית. רויטרס
המפגינים מחוץ לבניין השגרירות בקהיר, לפני שנה/רויטרס

ממכתב שנשלח לפני כשבוע לסגן שר הפנים לענייני ביטחון הציבור, סאמי סידהום, המוגדר כ"סודי ביותר", עולה כי הסוכנות יידעה את המשרד לביטחון לאומי על כוונתם של גורמים בארגון הג'יהאדי, המבוסס במצרים וברצועת עזה, לבצע פיגועים נגד שתי השגרירויות. עוד צוינו במכתב, שהגיע לידי העיתון, שמותיהם של שני בני אדם העומדים לכאורה מאחורי המזימה, באסם חוסיין ג'וואדה, יליד 1990 מרצועת עזה, ואוסמה אבו טלחת, לגביו לא קיים מידע, אולם מקורות סבורים כי מדובר באזרח מצרי.

מקורות ביטחוניים, שהוגדו על ידי העיתון כ"יודעי דבר", ציינו כי המכתב הועבר לגורמים בתחום ביטחון הציבור ולדרג המדיני בכל המחוזות, על מנת שאלה ינקטו את הצעדים הדרושים. המקורות הוסיפו כי המודיעין הצבאי התריע לפני שבוע על כוונתם של 22 גורמי ג'יהאד מסוכנים בסיני – מהם שלושה זוהו – לבצע פעולות חבלה ופיגועים באתרים חיוניים ובמוצבי משטרה.

בדיוק לפני שנה, נפרצה השגרירות בקהיר על ידי עשרות מפגינים, אשר ניפצו את החומה המקיפה את הבניין, שרפו את דגל ישראל הניצב במקום וצרו על המבנה בו נמצאת השגרירות. בשל האירועים, הוחלט בירושלים לפנות בצורה שקטה את השגריר הישראלי, יצחק לבנון, וכ-80 עובדי שגרירות נוספים, ולהשיבם לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully