וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מהפריצה לשגרירות: שגריר ישראלי שב לקהיר

טל שלו

10.12.2011 / 21:13

שוב נוכחות קבע לישראל במצרים. ביום שני יצא למצרים השגריר, יעקב אמיתי, שכיהן בתפקיד בקניה ובאתיופיה. הוא יתמקם בבית השגריר בקהיר עד שיימצא מתחם לשגרירות שיתאים לדרישות האבטחה

לראשונה מאז ההתפרצות לשגרירות ישראל במצרים בחודש ספטמבר צפוי לשוב שגריר ישראלי לנוכחות קבועה במדינה, כך מסרו היום (שבת) גורמים במשרד החוץ. השגריר החדש של ישראל במצרים, יעקב אמיתי, שכיהן בעבר כשגריר ישראל בקניה ואתיופיה, צפוי לצאת ביום שני לקהיר, שם יתמקם בבית השגריר ויעבוד משם עד אשר יימצא מתחם חדש לשגרירות שיתאים לקריטריונים הביטחוניים של פעילות שוטפת.

התפרצות המפגינים לשגרירות ישראל במצרים. AP
הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר בספטמבר/AP

בעקבות התפרצותם של עשרות אזרחים מצרים לבניין השגרירות הישראלית בקהיר הוחזרו לישראל כל חברי הסגל הדיפלומטי. בחודשים האחרונים לא שבו אנשי הסגל לשגרירות, כאמור, בשל החיפוש אחר מבנה שיהלום את דרישות גורמי האבטחה. עם זאת, השגריר הקודם במדינה, יצחק לבנון, הגיע למצרים לפני כשבועיים לביקור פרידה.

הפריצה לשגרירות אירעה בתחילת ספטמבר. לאחר שעות שבהן התקהלו מסביב לבניין השגרירות ברובע גיזה שבבירה, פרצו המפגינים את חומת הבטון שנבנתה זמן קצר קודם לכן מסביב למבנה השגרירות בשל הפגנות קודמות. מה שהחל בעשרות מפגינים בודדים, המשיך באלפים שצבאו על הבניין, נכנסו אליו והורידו את דגל ישראל מהתורן.

לאחר דיון בחדר המצב שהוקם בירושלים, הוחלט לחלץ את הצוות הדיפלומטי שהיה בשגרירות בפינוי שקט, ולהטיסו ארצה במטוס חיל האוויר. כעבור 13 שעות מתוחות, נחתו בארץ בשלום השגריר יצחק לבנון יחד עם כ-80 עובדי שגרירות נוספים. שישה מאבטחים נוספים ששהו בשגרירות בזמן האירועים חולצו על ידי כוח קומנדו מצרי, כאשר בינם לבין ההמון המשולהב נותרה דלת אחת בלבד.

לקריאה נוספת
לפני כחודש: סגל השגרירות שנפרצה במצרים פוזר
על רקע המהומות: גם סגן השגריר בקהיר שב לארץ
פרטים חדשים על החילוץ בקהיר: המאבטחים ירו באוויר
תקיפת השגרירות בקהיר, שלב אחרי שלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully