וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהיר תחכה: סגל השגרירות שנפרצה במצרים פוזר

טל שלו, כתבתנו המדינית

2.11.2011 / 9:24

על רקע חוסר הוודאות בנוגע למועד פתיחת השגרירות מחדש, קיבלו בינתיים אנשי הסגל תפקידים חדשים. מנכ"ל משרד החוץ שוהה כעת בקהיר בניסיון לבחון את קידום הביטחון של אנשי השגרירות

התפרצותם של עשרות אזרחים מצרים לבניין השגרירות הישראלית בקהיר לפני כחודשיים, הובילה להחזרתם של חברי הסגל הדיפלומטי לישראל ולאי בהירות באשר לעתיד היחסים בין המדינות. היום (רביעי) נודע כי סגל השגרירות בקהיר, השוהה בישראל מאז האירועים, פוזר ואנשי השגרירות לא ישובו לכהן בתפקידם. במקביל, שוהה מנכ"ל משרד החוץ רפאל ברק בימים אלה בקהיר בשורת פגישות מדיניות שנועדו לבחון את קידום הביטחון של אנשי סגל השגרירות במטרה להביא לחזרת הפעילות בשגרירות לשגרה.

יחסי ישראל-מצרים - כותרות אחרונות
מצרים: מאסר על תנאי ל-73 שפרצו לשגרירות בקהיר
שגריר ישראל בקהיר: "הקשרים יחוזקו בשל העסקה"
"ישראל הסכימה לתיקונים בהסכם השלום עם מצרים"

מהומות בשגרירות ישראל בקהיר. AP
המהומות ליד השגרירות בחודש ספטמבר/AP

סגל השגרירות פוזר כבר בשבוע שעבר ו-וועדת המינויים של משרד החוץ אישרה את הצבתם מחדש של מספר 2 בשגרירות ישראל טיקוצ'ינסקי ושל דובר השגרירות עמית מקלדה. טיקוצ'ינסקי ימונה ליועץ באו"ם ואילו מקלדה ימונה לסגן הקונסול הכללי בסאו פאולו.

השגריר, יצחק לבנון, ששוהה אף הוא בישראל מאז חודש ספטמבר אמור לפרוש מתפקידו בסוף נובמבר, ושגריר ישראל בקניה ואתיופיה, יעקב אמיתי, אמור להחליפו. ממשרד החוץ נמסר כי צוות השגרירות פוזר ו"אם וכאשר יוחלט שהמצב הביטחוני במצרים יאפשר את חזרתו ימונה סגל חדש והשגריר המיועד יצא לקהיר". במקביל נמשכים במשרד החוץ המאמצים לחפש אחר מבנה חדש שישמש את השגרירות.

הפריצה לשגרירות אירעה בתחילת ספטמבר. לאחר שעות שבהן התקהלו מסביב לבניין השגרירות ברובע גיזה שבבירה, פרצו המפגינים את חומת הבטון שנבנתה זמן קצר קודם לכן מסביב למבנה השגרירות בשל הפגנות קודמות. מה שהחל בעשרות מפגינים בודדים, המשיך באלפים שצבאו על הבניין, נכנסו אליו והורידו את דגל ישראל מהתורן.

לאחר דיון בחדר המצב שהוקם בירושלים, הוחלט לחלץ את הצוות הדיפלומטי שהיה בשגרירות בפינוי שקט, ולהטיסו ארצה במטוס חיל האוויר. כעבור 13 שעות מתוחות, נחתו בארץ בשלום שגריר ישראל במצרים, יצחק לבנון, וכ-80 עובדי שגרירות נוספים. שישה מאבטחים נוספים ששהו בשגרירות בזמן האירועים חולצו על ידי כוח קומנדו מצרי, כאשר בינם לבין ההמון המשולהב נותרה דלת אחת בלבד.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully