וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: מאסר על תנאי ל-73 שפרצו לשגרירות בקהיר

ניר יהב

1.11.2011 / 0:20

האזרחים המצרים הואשמו בתקיפות כוחות משטרה בעימותים מחוץ לבניין שגרירות ישראל בקהיר, שסופו בפריצה לבניין ומבצע ישראלי ומצרי לחילוץ הדיפלומטים הישראליים. שני נאשמים זוכו

בית המשפט הצבאי במצרים גזר אתמול (שני) חצי שנת מאסר על תנאי על 73 אזרחים מקומיים, בשל חלקם באירועי הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר לפני כחודש. כך פרסם הערב אתר האינטרנט של העיתון "אל-אהראם". עם זאת, שני נאשמים דווקא זוכו מסעיפי האישום. עשרות האזרחים הואשמו בתקיפת כוחות משטרה במהלך העימותים שאירעו מחוץ לשגרירות. גורם צבאי שצוטט על ידי העיתון סיפר כי העונשים היו על תנאי בלבד, בשל גילם הצעיר של הנאשמים.

עם פרסום החלטת בית המשפט פרצו בני משפחות הנאשמים בקריאות שמחה וקראו בין היתר סיסמאות תמיכה במשטר. בין היתר קראו המשפחות: "הצבא והעם – יד אחת", "הידד למושיר (מוחמד טנטאווי – נ.י.) ולמועצה הצבאית העליונה", ו-"הצדק כאן, הצדק כאן".

בתחילת ספטמבר, לאחר שעות שבהן התקהלו מסביב לבניין השגרירות ברובע גיזה שבבירה, פרצו המפגינים את חומת הבטון שנבנתה באחרונה מסביב למבנה השגרירות בשל הפגנות קודמות. מה שהחל בעשרות מפגינים בודדים, המשיך באלפים שצבאו על הבניין, נכנסו אליו והורידו את דגל ישראל מהתורן.

לאחר דיון בחדר המצב שהוקם בירושלים, הוחלט לחלץ את הצוות הדיפלומטי שהיה בשגרירות בפינוי שקט, ולהטיסו ארצה במטוס חיל האוויר. כעבור 13 שעות מתוחות, נחתו בארץ בשלום שגריר ישראל במצרים, יצחק לבנון, וכ-80 עובדי שגרירות נוספים. שישה מאבטחים נוספים ששהו בשגרירות בזמן האירועים חולצו על ידי כוח קומנדו מצרי, כאשר בינם לבין ההמון המשולהב נותרה דלת אחת בלבד.

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully