וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המהומות: גם סגן השגריר בקהיר שב לארץ

ניר יהב

15.9.2011 / 16:17

שישה ימים אחרי האירועים האלימים בשגרירות בקהיר, הוחזר לארץ הנציג הדיפלומטי האחרון שנותר במדינה השכנה. גורמים מדיניים אמרו כי הוא הוחזר להתרעננות וישוב למדינה בעוד מספר ימים

סגן שגריר ישראל במצרים, ישראל טיקוצ'ינסקי, הדיפלומט היחיד שנשאר בקהיר לאחר אירועי הפריצה לשגרירות בבירה המצרית בסוף השבוע, שב אף הוא הבוקר לישראל – כך דיווחו (חמישי) גורמים בשדה התעופה בקהיר לסוכנות הידיעות הגרמנית. על פי הדיווח, בנוסף לסגן השגריר שבו ארצה בטיסה של חברת אייר-סיני גם שני מאבטחים של השגרירות שנותרו בקהיר בתום האירועים האלימים.

עוד על המתיחות ביחסי ישראל מצרים
מאבטח השגרירות: "רוצה שהשלום עם מצרים יימשך"
השגריר בקהיר שיחזר: "חשבתי שהם ילכו עד הסוף"
מצרים: נעמיד לדין המעורבים בפריצה לשגרירות ישראל

גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות כי השלושה הוחזרו לארץ לחופשה קצרה לצורך התרעננות שנדרשה בעקבות ההפגנות מול בניין השגרירות. לדבריהם, הם יחזרו למדינה בעוד מספר ימים.

עם עזיבתם של טיקוצ'ינסקי ושני המאבטחים הישראלים הבוקר, לא נותר למעשה אף נציג דיפלומטי ישראלי במצרים. מאז הפריצה ביום שישי בלילה לשגרירות בקהיר, ניהל טיקוצ'ינסקי את המגעים בין ישראל למצרים ממקום סודי, וזאת משום שהשגרירות הישראלית בקהיר נסגרה וגם הקונסוליה הישראלית באלכסנדריה נותרה ללא ייצוג דיפלומטי.

ביום שישי האחרון, בעת הפגנה מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר, פרצו חלק מהמפגינים את חומת הבטון שנבנתה סביב השגרירות ופרצו לבניין. חלק מהמפגינים הצליח להסיר את דגל ישראל מעל הבניין וחלקם ניסו לפרוץ לתוך החדרים שבהם נמצאת השגרירות. ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש צוות האבטחה הישראלי ועדכן אותו במתרחש, ולבסוף הצליח צוות קומנדו מצרי לחלץ את המאבטחים הישראלים מההמון הזועם.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully