וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בקהיר שיחזר: "חשבתי שהם ילכו עד הסוף"

יצחק לבנון אמנם שהה מחוץ לבניין שגרירות ישראל במצרים, אך עקב מקרוב אחר האלימות של ההמון המקומי. "היו רגעים של מתח אדיר, של חשש גדול, של פחד, של חרדה, התרוצצו אצלי מחשבות"

שגריר ישראל במצרים, יצחק לבנון, התייחס היום (שלישי) לרגעי האימה שאחזו בו בסוף השבוע, לאחר שהמון מצרי ניסה לפרוץ לבניין השגרירות בקהיר. השגריר, שלא שהה במקום בעת מעשי האלימות, סיפר לערוץ 2 על התחושות הקשות. לדבריו, "בשעה שדווח לי שנפער חור בתוך החומה שמקיפה את בניין השגרירות, הבנתי שהחומה לא תחזיק מעמד".

לבנון הוסיף כי "בשעה שאני מקבל מידע על כך שהייתה פריצה לבניין, היה ברור לי לגמרי שהם ירצו ללכת עד הסוף. היו רגעים של מתח אדיר, של חשש גדול, של פחד, של חרדה, ידעתי שיש שם שישה מאבטחים ישראלים שאני חי איתם והתרוצצו לי בראש כל מיני מחשבות".

לבנון מתקשה להבין מדוע הצבא המצרי השולט במדינה לא הביא לפתרון הרצוי. לדבריו, "היו כוחות של הצבא שם, הטלוויזיה צילמה את זה, אפשר היה לראות שהייתה שמירה כבדה, היה שם נגמ"ש. כולנו ראינו מה שקרה ואז אנחנו רואים איך המפגינים קופצים לכיוון השגרירות ועולים על הנגמ"ש. עדיין מנקרת בלבי השאלה מה קרה, אמרו ש'מגיעים ועושים'".

לבנון ציין כי העזיבה עם המטוס של חיל האוויר הישראלי התבצעה רק לאחר שהתקבלה ההודעה על חילוצם בשלום של ששת המאבטחים הישראלים. עוד אמר השגריר הישראלי כי "אסור לשכוח שיש חדירה של גורמים אנטי-ישראליים, שנמצאים שם במוצהר. אבל יש הבדל בין חופש הדיבור לחופש ההסתה". לבנון ציין גם שלפי החלטת ראש הממשלה ושר החוץ, הוא ישוב לקהיר לאחר ש"התנאים שביקשנו ימולאו".

עוד בנושא:

נתניהו הודה למאבטח השגרירות: "מנעת אסון כבד"
מצרים: נעמיד לדין המעורבים בפריצה לשגרירות ישראל
חבריו של המאבטח בשגרירות: "בחור מוכשר וחזק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully