וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר החדש של מצרים בישראל ייכנס היום לתפקידו

ניר יהב

2.9.2012 / 13:27

עאטף אהל, לשעבר הקונסול באילת, יחליף את יאסר רידא, שכיהן כשגריר בתל אביב במשך ארבע שנים. בשגרירות מבהירים כי המינוי נקבע מראש ואינו קשור לעלייתו של מורסי לשלטון

מצרים מינתה שגריר חדש בישראל, והוא בא הבוקר (ראשון) לתפקידו בשגרירות בתל אביב. עאטף סאלם אל-אהל, לשעבר הקונסול באילת, יחליף את השגריר יאסר רידא, שמסיים את תפקידו אחרי ארבע שנות כהונה. במשרד החוץ אומרים כי הוא יגיש את כתב האמנה שלו לנשיא, שמעון פרס, ב-17 באוקטובר.

אהל מונה לתפקיד השגריר בישראל כבר בחודש מרץ האחרון, במסגרת סבב מינויים נרחב במשרד החוץ המצרי. בשנים האחרונות, הוא שימש כסגנו של עוזר שר החוץ לענייני קשרי תרבות בינלאומיים.

גורמים בשגרירות מצרים בישראל אמרו לוואלה! חדשות כי אהל בא הבוקר לישראל, וצפוי להיכנס לתפקידו עוד בהמשך היום. לדבריהם, מדובר במינוי מקצועי לחלוטין. "אין קשר בין מינוי השגריר לבין עלייתו של המשטר החדש במצרים", הוסיפו.

השגריר היוצא, יאסר רידא, הושב לקהיר להתייעצות קצרה בשנה שעברה, בעקבות הפיגוע בגבול ישראל-מצרים, תוך דרישה שישראל תתנצל על הצהרותיה לפיהן מצרים נושאת באחריות לפיגוע.

במקביל, יצאה היום מקהיר קבוצה גדולה של שגרירים חדשים לכמה מדינות נוספות. בין היתר, נשלחו כמה נציגים לערב הסעודית, לצרפת ולמוסדות האו"ם בז'נבה. בימים הקרובים יגיע שגריר מצרי חדש גם לגרמניה.

לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully