וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי: "אין סיבה לדאגה בשל נוכחותנו בסיני"

28.8.2012 / 4:17

נשיא מצרים רמז למתיחות עם ישראל סביב המבצע הנרחב של צבאו בחצי האי, והדגיש כי "נילחם על האינטרסים שלנו". על הנעשה בסוריה אמר: "הגיע הזמן שמשטר אסד ייצא מהתמונה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"מדינות האזור לא צריכות להיות מודאגות מנוכחות כוחותינו בחצי האי סיני", כך אמר אמש (שני) נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס - ערב צאתו לכינוס המדינות הבלתי מזדהות באירן. מורסי הדגיש בראיון כי מצרים דוגלת במדיניות חוץ מאוזנת, וכי היא "אינה מאיימת על איש". לדבריו, "מצרים היא כעת מדינה אזרחית, לאומית, דמוקרטית, חוקתית ומודרנית".

בראיונו של מורסי, הראשון שהעניק לכלי תקשורת בינלאומי מאז היבחרו לנשיא, ציין כי "יחסינו הבינלאומיים עם כל המדינות הם פתוחים והבסיס להם הוא איזון". מורסי לא נקב במפורש בשם ישראל, אולם רמז למתיחות הגוברת סביב הסעיפים הצבאיים בהסכם השלום עמה, וציין כי "אנחנו לא נגד אף אחד, אולם נילחם על האינטרסים שלנו".

בשבועות האחרונים ערכו כוחות הביטחון במצרים מבצע נרחב לטיהור חצי האי סיני מגורמי טרור - זאת בעקבות הפיגוע ברפיח המצרית בו נהרגו 16 שוטרים. מורסי התייחס לדאגות עקב הפעילות הצבאית הנרחבת ואמר: "מצרים פועלת באופן המקובל על אדמתה ולא מאיימת על איש. לא צריכות להיות דאגות בינלאומיות או אזוריות מנוכחות כוחות הביטחון המצריים". כמו כן, ציין מורסי כי המבצע נערך "תוך כיבוד מלא של כל האמנות הבינלאומיות".

כלי צבא של צבא מצרים בדרך לרפיח, אוגוסט 2012. רויטרס
המבצע נערך "תוך כיבוד מלא של כל האמנות הבינלאומיות". כוחות מצריים בסיני/רויטרס

לצד זאת, התייחס מורסי לעימותים בסוריה, וקרא להחלפת שלטונו של בשאר אסד במדינה. "זו העת לשים קץ לשפיכות הדמים, לאפשר לעם הסורי לממש שוב את זכויותיו ולהעלים מהתמונה את המשטר שהורג את אזרחיו", אמר. מורסי הוסיף כי על ידידותיה של סוריה, רוסיה וסין, לסייע גם לאנשי העם הסורי.

כאמור, הראיון נערך ערב ביקורו של מורסי בטהרן, אשר צפוי להיות הראשון שעורך מנהיג מצרי באירן זה שלושה עשורים. כשנשאל על עמדתו בנושא תכנית הגרעין של המדינה, ענה מורסי כי "כל המדינות באזור זקוקות לייציבות וקיום הדדי זה לצד זה. לא ניתן להשיג זאת במלחמה אלא דרך תהליך פוליטי ויחסים מיוחדים בין מדינות האזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully