וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: "מטוס ישראלי חיסל פעיל טרור בסיני"

כלי תקשורת מצרים דיווחו שהמטוס שיגר טיל לעבר אופנוען מצרי, שהיה מעורב בפיגוע ברפיח המצרית וגם בפיגוע בכביש 12 ב-2011. דיווח אחר: "נהרג ממטען". חשש מירי רקטות לאילת

כלי תקשורת מצריים דיווחו בצהריים (ראשון) כי אופנוען חמוש שהיה מעורב בפיגוע בגבול ישראל-מצרים בראשית החודש, נהרג בחצי האי סיני מתקיפה אווירית של כלי טיס ישראלי. על פי הדיווחים, החמוש, איברהים מודעאן, נהרג כתוצאה מירי טיל ישראלי במרכז חצי האי, בעת שרכב על אופנוע מדרום לכפר אל-קסיה, 15 קילומטרים מהגבול עם ישראל. בעקבות הדיווחים, עלה החשש כי גורמי טרור בסיני ינסו לשגר רקטות לעבר העיר אילת.

גורמים ביטחוניים במצרים הכחישו לעומת זאת כי ישראל עומדת מאחורי החיסול. בשיחה עם האתר "אל-מסרי אל-יום" אמרו הגורמים כי הפיצוץ אירע כתוצאה ממטען נפץ שנשא או ממוקש באדמה שעליו עלה האיש, איברהים מודעאן.

תיעוד: כך הותקפה חוליית המחבלים שחדרה ממצרים. דובר צה"ל
בישראל לא הגיבו לדיווחים. חיסול חוליית המחבלים שהייתה מעורבת בפיגוע בגבול בראשית החודש/דובר צה"ל

על פי הדיווחים, ההרוג משתייך לאחד מארגוני הטרור הג'יהאדיסטים בסיני, ולפני מספר ימים אף נעצר למשך כמה ימים על ידי כוחות הביטחון המצריים. בנוסף, דיווחו במצרים כי מודעאן היה גם מעורב בפיגוע בכביש 12 בשנה שעברה, בו נהרגו שמונה ישראלים. מדובר צה"ל נמסר כי "איננו מתייחסים לפרסומים זרים", בעוד שמהשב"כ נמסר כי "אנחנו לא מכירים את האירוע, ואנחנו לא מעורבים בו".

מנגנוני הביטחון במצרים הכחישו בתוקף את הדיווחים, והדגישו כי "הגבול בטוח, ישראל לא מפרה את הריבונות שלנו בסיני". גורמי ביטחון אחרים סיפרו כי ייתכן ושוגרה לעבר האופנוע רקטת RPG. סלימאן בריכאת, תושב אל-קסיימה שבמרכז חצי האי סיני, סיפר כי אדם נהרג כתוצאה מטיל שנורה לעבר אופנועו. בריכאת האשים אף הוא את חיל האוויר הישראלי בשיגור הטיל.

בשבועות האחרונים עורך צבא מצרים מבצע רחב היקף בחצי האי סיני, לרבות שימוש במטוסי קרב ובטנקים בלב חצי האי, לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1973. ברוב המקרים הוכנסו הכוחות באישורה של ישראל, כמתחייב מהסכמי קמפ דייוויד, אך בחלק מהמקרים הבקשות התקבלו רק בדיעבד. המבצע החל לאחר פעולת הטרור שביצעו פעילי ג'יהאד בחצי האי, כאשר תקפו תחנת משטרה ברפיח המצרית, הרגו 16 שוטרים מקומיים, השתלטו על משורינים ופרצו את הגבול הישראלי – שם נפגעו מאש כוחות צה"ל.

לקריאה נוספת
מחליפו של טנטאווי לוקח פיקוד: ”טנקים בלב סיני”
תיעוד: כך הותקפה חוליית המחבלים שחדרה ממצרים
מתקפה משולבת: מחבלים השתלטו על משוריינים מצרים וירו לעבר ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully