וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליפו של טנטאווי לוקח פיקוד: "טנקים בלב סיני"

רויטרס

20.8.2012 / 18:50

לראשונה מאז הפיגוע הקטלני ברפיח, שר ההגנה החדש של מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, ביקר במחסום. בפמלייתו מדווחים: הוא הורה להאיץ את המבצע הצבאי בסיני ולהעבירו מהצפון למרכז

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

במסגרת המבצע הנרחב שצבא מצרים מנהל בחצי האי סיני, קהיר עושה הכנות לשימוש נרחב במטוסים ובטנקים, שייכנסו ללב חצי האי לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973. הדיווח מובא מפי מקורות ביטחוניים במצרים. לפי הדיווח, הפעולה תתמקד באזור ג'בל חלאל שבמרכז סיני, אחרי שהתמקדה עד כה באזור רפיח ובחלקים נוספים בצפון סיני. לא ברור אם מדובר בטנקים או בכלים משוריינים אחרים.

מדובר בתכנית שגיבש שר ההגנה החדש, הגנרל עבד אל-פתאח סיסי. הבוקר (שני) הוא בא לביקור ראשון ברפיח מאז מונה לתפקידו, ולראשונה מאז פיגוע הטרור שגבה את חייהם של 16 אנשי ביטחון מצריים ב-5 באוגוסט. עד עתה, המבצע כלל בעיקר גיחות בודדות, וכעת נראה ששר ההגנה החדש - שהחליף בתפקיד את פילדמרשל חוסיין טנטאווי - לוקח את המושכות ומבקש להרחיב את הפעילות.

בישראל מפקפקים: "מבצע מצרי אחד לא יעצור את הטרור"

לפי הדיווח, סיסי לקח על עצמו לפקח על הצעדים הסופיים של המבצע, שנועד "לרסק את קני הטרור". במסגרת המבצע, צבא מצרים מתכוון להשתמש גם במשגרי רקטות ניידים.

מצרים מנסה לרתום את ארה"ב לסיוע מודיעיני

בשבועות האחרונים השתמשה מצרים בטנקים ובמסוקי אפאצ'י בסיני, באישור הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל. לפי כמה דיווחים, מטוסי קרב טסו מעל סיני ללא אישור. לפי שעה, בישראל לא מגיבים לדיווח האחרון.

לפי דיווח שהתפרסם בשבוע שעבר, מצרים מנהלת מגעים עם ארה"ב בניסיון לרתום אותה למאבק בטרור בסיני. לפי ה"ניו יורק טיימס", הסיוע האמריקאי עשוי לכלול ציוד צבאי, הכשרת שוטרים ומעקב אווירי ואלקטרוני. על פי גורמים ששוחחו עם העיתון, הפנטגון דן במגוון של אפשרויות לשיתוף פעולה עם צבא מצרים ועם המשטרה בסיני, בהן יירוט שיחות וביצוע תצלומי אוויר ממזל"טים ולוויינים. על פי הדיווח, השיחות מתנהלות בערוצים צבאיים ומודיעיניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כלי צבא של צבא מצרים בדרך לרפיח, אוגוסט 2012. רויטרס
חיילי צבא מצרים בדרך למעבר רפיח, אוגוסט 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully