וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב למורסי: "נשקול שינויים בהסכמי קמפ דיוויד"

ניר יהב

14.8.2012 / 13:41

יועצו המשפטי של נשיא מצרים אמר כי מורסי בודק אפשרות להכנסת שינויים שיאפשרו לשלטונות במצרים לממש את מלוא ריבונותה בסיני. הוא הבהיר: "אין עימות בין הנשיא לצבא"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בכתבה על הדחת הצמרת הביטחונית במצרים

לאחר שפיטר את שר ההגנה והרמטכ"ל בעקבות הפיגוע בסיני בתחילת השבוע שעבר, נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מתכוון לבדוק אפשרות של הכנסת שינויים להסכמי קמפ דיוויד. יועצו המשפטי של הנשיא הטרי, מוחמד ג'דאללה, אמר אתמול (שני) כי מורסי בוחן את האופציה לשינוי סעיפים בהסכמים, שסללו את הדרך לחתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים, על מנת לאפשר לשלטונות במצרים לממש את מלוא ריבונותם בחצי האי.

מאז הפיגוע, במהלכו נהרגו 16 חיילים מצרים בידי פעילי ג'יהאד עולמי, פועל צבא מצרים בכוחות מתוגברים בסיני במטרה לבער את קני הטרור באזור. בראיון לעיתון "אל-מסרי אל-יום" התייחס ג'דאללה גם לפיטוריהם של שר ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי והרמטכ"ל סאמי ענאן, ולהחלטה לבטל את התיקונים בחוקה שהפקיעו מהנשיא סמכויות והעבירו אותן למועצה הצבאית העליונה. "אין שום עימות בין הנשיא לבין המועצה הצבאית העליונה", הבהיר. "מפקדי המועצה הצבאית הביעו הבנה מלאה למצב. לא הגיוני שלמועצה הצבאית תהיה סמכות חקיקה".

לדברי ג'דאללה, הנשיא מורסי מתכוון לשחרר בקרוב עצורים נוספים שמוחזקים על ידי הצבא מאז ביצוע המהפכה. עוד גילה כי מורסי יקרא בקרוב לבחירות חדשות לפרלמנט המצרי, שפוזר בהוראת בית הדין לחוקה, וזאת לאחר שתגובש חוקה חדשה.

פנטה: "רוצים להבטיח שהאזור בטוח"

מורסי נימק ביום ראשון את החלטתו להדיח את שר ההגנה והרמטכ"ל. בהצהרה שהעביר בשידור חי בטלוויזיה המצרית אמר מורסי כי "המהפכה המצרית השיגה חלק מיעדיה, אולם עדיין נותרו לה יעדים שטרם הושגו. ההחלטות שקיבלתי היום לא הופנו נגד אישים מסוימים ולא על מנת להביך מוסדות מסוימים. איני מעוניין גם לפגוע בחירויות של כל בני האדם החופשיים. לא התכוונתי להעביר מסר שלילי לאף אחד. כוונתי היחידה הייתה האינטרס של האומה הזו והעם הזה. לא התכוונתי לדחוק לשוליים אף אחד".

במקביל, שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, התייחס הלילה למצב בסיני לאחר הפיגוע ואמר כי ארה"ב מספקת סיוע צבאי נוסף לכוחות שמירת השלום בסיני כדי להגביר את הביטחון באזור, אך הוסיף כי לא הוחלט עדיין להעביר כוחות אמריקאים נוספים לחצי האי. לדבריו, מערכת איתור ניידת שנשלחה לסיני תאפשר לחיילים לעקוב אחר הכוחות הידידותיים.

"אנחנו רוצים לוודא שאנו יודעים כיצד הכוחות פרוסים כדי להבטיח שנוכל לרדוף אחר הטרוריסטים שינסו להוציא לפועל אירוע או פעולת טרור", אמר פנטה לסוכנות הידיעות AP. פנטה לא שלל את האפשרות לשלוח חיילים נוספים לסיני, אך הדגיש כי ארה"ב עובדת יחד עם המנהיגים המצרים "כדי לקבוע לאיזה סיוע נוסף הם יזדקקו כדי להבטיח שהאזור בטוח".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully