וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: "מגבירים הסיוע הצבאי לכוחות השלום בסיני"

לאחר המתקפה בגבול ישראל-מצרים, אמר שר ההגנה האמריקאי כי ארצו תשלח לסיני ציוד איתור ויתכן שבעתיד אף חיילים: "נרדוף הטרוריסטים". לדבריו, קיים שיתוף פעולה עם קהיר

שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, התייחס הלילה (שלישי) למצב בסיני, שבוע לאחר מותם של 16 חיילים מצרים במתקפה בגבול ישראל-מצרים וסיכול הפיגוע. פנטה ציין כי ארה"ב מספקת סיוע צבאי נוסף לכוחות שמירת השלום בסיני כדי להגביר את הביטחון באזור, אך הוסיף כי לא הוחלט עדיין להעביר כוחות אמריקאים נוספים לחצי האי.

לדבריו, מערכת איתור ניידת שנשלחה לסיני תאפשר חיילים לעקוב אחר הכוחות הידידותיים. "אנחנו רוצים לוודא שאנו יודעים כיצד הכוחות פרוסים כדי להבטיח שנוכל לרדוף אחר הטרוריסטים שינסו להוציא לפועל אירוע או פעולת טרור", אמר פנטה לסוכנות הידיעות AP. פנטה לא שלל את האפשרות לשלוח חיילים נוספים לסיני, אך הדגיש כי ארה"ב עובדת יחד עם המנהיגים מצרים "כדי לקבוע לאיזה סיוע נוסף הם יזדקקו כדי להבטיח שהאזור בטוח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שר ההגנה האמריקאי לאון פאנטה, יולי 2012. עומר מירון
לא שולל שליחת כוחות לסיני. פנטה במהלך ביקורו בישראל בתחילת החודש/עומר מירון

בתחילת השבוע דיווח ה"ניו יורק טיימס" מפי גורמים בממשל האמריקאי כי הפנטגון דן במגוון של אפשרויות לשיתוף מודיעין עם צבא מצרים והמשטרה המקומית בסיני. האפשרויות כוללות, בין היתר, יירוט שיחות בטלפונים סלולריים או במכשירי קשר, המתבצעות על ידי חמושים החשודים בתכנון מתקפות, כמו גם תצלומי אוויר מכלי טיס – מאוישים או שאינם מאוישים – ומלוויינים. "אנו ממשיכים לדון בדרכים להגברה ולשיפור של הערנות של בסיני", ציין גורם בפנטגון.

על פי הדיווח, השיחות מתנהלות בערוצים צבאיים ומודיעיניים, כמו גם מול הממשלה החדשה של מורסי. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שוחחה בשבוע שעבר עם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בעקבות הפיגוע, על מנת להביע תנחומיה, ולהציע סיוע בהקשר למצב בסיני. על פי הגורמים, בוושינגטון אופטימיים לגבי האפשרות שקהיר אכן תקבל את ההצעה להעמקת שיתוף הפעולה.

על אף שיתוף הפעולה הביטחוני ארוך השנים בין ארה"ב למצרים, מורסי נרתע בחודש שעבר כאשר קלינטון ופנטה לחצו עליו לנקוט פעולה תקיפה יותר נגד הקיצוניים הפועלים בסיני. עם זאת, הפיגוע האחרון יצר תפנית בגישה המצרית, וזורז המשא המתן עם וושינגטון להעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני.

עוד בנושא
דיווח: ארה"ב תציע למצרים סיוע במאבק בטרור בסיני
המתיחות בסיני גוברת; "קרבות בין שוטרים לחמושים"
צבא מצרים עצר את "בן-לאדן של חצי האי סיני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully