וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בסיני גוברת; "קרבות בין שוטרים לחמושים"

12.8.2012 / 4:50

מספר בני אדם פתחו באש לעבר מוצב של משגיחים בינלאומיים בחצי האי, אולם איש לא נפגע. מוקדם יותר דווח על עימותים בין חמושים לבין שוטרים סמוך לגבול עם ישראל

לאחר סדרת תקריות ירי בין אנשי ביטחון מצריים לבין חמושים בסיני, פתחה הלילה (ראשון) קבוצת אלמונים באש לעבר מוצב משגיחים בינלאומיים בחצי האי - כך מסר גורם ביטחון מצרי. לדבריו, "המתקפה אירעה באזור אום-שיחאן במרכז סיני, ואיש לא נפגע במהלכה".

כמו כן, אתמול פתחה קבוצת חמושים באש לעבר מוצב משטרתי בסיני, הממוקם בסמוך לאזור בו אירע לפני שבוע הפיגוע שהביא למותם של 16 חיילים מצריים. במוצב, סמוך לגבול ישראל-מצרים, נרשמו עימותים בין החמושים לבין אנשי ביטחון מצריים - אולם גם באירוע זה איש לא נפגע. כאמור, בימים האחרונים דווח על מספר מתקפות דומות נגד מוצבים משטרתיים בסיני.

משוריינים וחיילים של צבא מצרים בצפון חצי האי סיני. אוגוסט 2012. רויטרס
בימים האחרונים דווח על מספר מתקפות דומות נגד מוצבים משטרתיים באזור. סיני, בשבוע שעבר/רויטרס

בתוך כך, אתמול הכחישו מספר בכירים בחמאס את הטענות לפיהן המחבלים שביצעו את הפיגוע בסיני הגיעו מרצועת עזה. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי "לא נכנס אף טרוריסט לעזה ולא יצא ממנה. אי אפשר להטיל רפש על חמאס ועל העם הפלסטיני וליצור עימות עם מצרים. מה שפוגע במצרים פוגע בכולנו". גם ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס לנושא וציין כי לא הוכחה מעורבותו של אף אחד מתושבי הרצועה בפיגוע – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

לפני שבוע הצליחה קבוצת מחבלים להשתלט על שני משוריינים מצריים בבסיס סיני, במתקפה בה נהרגו 16 חיילים מצריים. לאחר מכן תקפה הקבוצה את מעבר כרם שלום שבגבול הרצועה. אחד הרכבים התפוצץ ופער חור בגדר, והשני הותקף על ידי צה"ל. מתוך הרכב יצאו מחבלים חמושים, ועל פי החשד, שמונה מהם נכנסו דרך החור שבגדר לשטח ישראל. במקום נפתחו חילופי אש כבדים, ושישה מחבלים נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully