וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארגוני טרור מעזה עורכים ניסויים ברקטות בסיני

11.8.2012 / 0:01

גורמים ישראלים מסרו לסוכנות רויטרס כי ישנן ראיות לכך שמאז ההפיכה במצרים, רקטות משוגרות מכיוון הרצועה אל תוך השטח השומם של חצי האי. חמאס מכחיש כל פעילות צבאית בסיני

בנוסף למוניטין של סיני כמוקד לחמושים מארגוני ג'יהאד, מקורות ישראליים טוענים כי ישנן ראיות לכך שארגונים המבוססים ברצועת עזה משתמשים בחצי האי כשטח לניסויים ברקטות. על פי המקורות, ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, משגרי הרקטות משתמשים בשטח הנרחב על מנת להגדיל את הטווח והדיוק של הנשק שלהם.

על פי הדיווח, מעט לאחר ההתקוממות במצרים, שהובילה להפלתו של הנשיא חוסני מובארק, החלו הרדארים בישראל לזהות שיגורים לא שגרתיים מכיוון הרצועה. אם באופן רגיל השיגורים מופנים לעבר יישובי עוטף עזה ומערב הנגב, נמצא כי החלו שיגורים גם לעבר השטח המדברי השומם בסיני.

תמונת ארכיון של פעיל של ועדות ההתנגדות ברצועת עזה יורה רקטת RPG נגד טנקים. רויטרס
פעיל ועדות ההתנגדות משגר רקטה בעזה/רויטרס

"יש להם משתף פעולה בדואי בסיני, אשר מאתר את הנפילות ומסנן אותן באמצעות ג'י.פי.אס", אמר גורם רשמי בישראל לסוכנות הידיעות. גם תושב אחד הכפרים בסיני, הנמצא במרחק של כ-60 קילומטרים מהגבול עם עזה, טוען כי בחודש יוני הוא שמע כמה פיצוצים ויצא לבדוק. לדבריו, הוא מצא נפל של רקטה, אשר יצר מכתש בגודל של כדורסל באדמה. עם זאת, ממשלת חמאס ברצועת עזה, והפלגים הקטנים יותר המקושרים אליה, מכחישים כל פעילות צבאית בסיני.

עד כה, הניסויים בשיגורי הרקטות מעזה התרכזו באזורים לא מיושבים במערב הנגב. ראש מטה פיקוד הדרום לשעבר, תא"ל צביקה פוגל (מיל'), סיפר כי הוא זוכר מקרים שבהם רקטות שוגרו מהפינה המערבית של עזה אל תוך שטחים פתוחים בישראל בזווית אלכסונית. "הם יכלו בקלות לראות היכן הרקטות נוחתות על ידי הצבת אדם בעמדה מוגבהת בבית חאנון", הסביר פוגל.

עשרות הרוגים בתקיפת צבא מצרים בסיני. רויטרס
בינתיים, המצרים פועלים נגד קיני טרור ג'יהאדיים בסיני/רויטרס

המקורות הישראליים התייחסו לניסויי הטילים בסיני גם לפני הפיגוע במוצב המצרי ביום ראשון, בו נרצחו 16 חיילים מצרים, והחדירה לישראל דרך הגבול. גורמים במצרים טענו כי ארגוני טרור מעזה לקחו חלק באותו פיגוע - דבר שיצר מתיחות בין הרצועה לבין קהיר.

לאחר הפיגוע, חמאס הודיע כי הוא מבצע מעצרים של גורמים סלפיים קיצוניים, אחד הארגונים הפועלים לשיגור רקטות אל תוך ישראל. גורמים רשמיים בישראל סירבו להגיב לדיווחים אודות הניסויים ברקטות מעזה.

(עדכון ראשון: 22:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully