וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שר ההגנה המצרי שוחח עם ברק על נוכחות צבאו בסיני

ניר יהב

24.8.2012 / 8:17

על פי הדיווח, הגנרל עבד אל-פתאח סיסי הרגיע את שר הביטחון ביחס למבצע המתנהל בסיני והבטיח לו כי מצרים מחוייבת לשמירה על הסכם השלום בין המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

(מצרים מתחילה פעולה נרחבת בסיני, בשבוע שעבר)

שר ההגנה המצרי, הגנרל עבד אל-פתאח סיסי, שוחח בטלפון עם שר הביטחון אהוד ברק בנוגע לנוכחותם של כוחות צבא מצרים בסיני - כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, סיסי הרגיע את ברק ביחס למבצע המתנהל בסיני והבטיח לו כי מצרים מחוייבת לשמירה על הסכם השלום בין המדינות. עוד דווח כי הושגו הבנות בין מצרים לישראל בעניין המבצע הצבאי בסיני. מקורות המוגדרים "בכירים" אמרו לעיתון כי השיחה בין שני האישים התקיימה ביום רביעי, לפני שסיסי נועד עם הנשיא המצרי מוחמד מורסי.

מוחמד מורסי פתאח סיסי מצרים. רויטרס
מקורות המוגדרים "בכירים" אמרו לעיתון כי השיחה בין שני האישים התקיימה ביום רביעי, לפני שסיסי נועד עם הנשיא המצרי מוחמד מורסי. עבד אל-פתאח סיסי ונשיא מצרים מוחמד מורסי/רויטרס

במקביל, מסר גורם מצרי בכיר לעיתון כי כוחות צבא מצרים מנהלים כעת מעקב מודיעיני אחר מקומות המחבוא של הטרוריסטים בחצי האי, ולשם כך הם מסתייעים בבדואים בסיני. לפי הדיווח, הכוחות המצרים פושטים על בתים שבהם לפי החשד מתחבאים טרוריסטים. גורם ביטחוני מצרי אמר עוד כי המבצע בסיני - המכונה "נשר" - מצריך עוד זמן רב ואי אפשר לסיים אותו "תוך ימים ספורים".

לדברי הגורם, איסוף המידע המודיעיני נמשך כל הזמן. "איני פוסל על הסף אפשרות שגורמי טרור נמצאים במחוזות אחרים מלבד חצי האי סיני. המידע שנמצא ברשותנו מצביע על כך שגורמי הטרור החמושים המבוקשים מחזיקים בציוד יקר ערך, דבר המצביע על אפשרות שהם ממומנים על ידי גורמים מחו"ל".

ביום רביעי נפגש מורסי עם הגנרל סיסי, שר ההגנה החדש שהחליף בתפקידו את שר ההגנה הוותיק מוחמד חוסיין טנטאווי, ודן עימו במבצע בסיני. השניים דנו במצב הביטחוני בסיני, בהתנהלות המבצע ובדאגה הישראלית לנוכח הכנסת הטנקים לתוך חצי האי מבלי תיאום מוקדם. ד"ר יאסר עלי, דוברו של מורסי, אמר כי הפגישה נערכה במסגרת המעקב שמנהל הנשיא המצרי אחר התנהלות המבצע. בתחילת אוגוסט כאמור נהרגו 16 חיילים מצרים בפיגוע בסיני. בעקבותיו פתח צבא מצרים במבצע ל"טיהור" קני הטרור בסיני.

עוד באותו נושא
מחליפו של טנטאווי לוקח פיקוד: "טנקים בלב סיני"
בישראל ספקניים: "מבצע מצרי אחד בסיני לא יביא שינוי"
רעידת אדמה במצרים: מורסי הדיח את צמרת הצבא

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully