וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נציגי הנשיא מורסי נועדו עם פעילי ג'יהאד בסיני"

ניר יהב

26.8.2012 / 9:40

גורמי ביטחון במצרים מסרו כי משלחת מטעם הנשיאות הגיעה לצפון סיני וקיימה פגישה חשאית עם גורמי טרור, בתיווך פעילים בדואים. ההערכה: מנסים לגבש עסקה להפסקת הטרור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משלחת רמת-דרג מטעם נשיאות מצרים קיימה אמש מספר פגישות חשאיות עם פעילי ג'יהאד קיצוניים בחצי-האי סיני – כך מסרו הבוקר (ראשון) גורמי ביטחון מצריים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". הגורמים מסרו כי פעילים סלפים בדואים תיווכו בין הצדדים בפגישות. על פי הערכות הגורמים, נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מנסה באמצעות פגישות אלו לגבש עסקה כלשהי מול הגורמים הקיצוניים הפועלים בסיני, שתבטיח את הפסקת הטרור בתמורה למילוי דרישות תושבי סיני.

לדברי הגורמים, המשלחת נועדה עם הפעילים הקיצוניים בערים רפיח ושייח' זוויד, ודנה עימם בשורה של נושאים. גורמי הביטחון לא ידעו בוודאות על מה שוחחו הצדדים, אך העריכו כי ההנהגה המצרית מעוניינת לגבש עסקה מול גורמי הטרור בסיני, וזאת לאור הלחץ העצום המופעל על ההנהגה לשים קץ לטרור בסיני, בעיקר לאחר הפיגוע הקשה שאירע לפני כשלושה שבועות, ובו נהרגו 16 חיילים מצרים מאש גורמי הטרור בסיני.

עדי ראייה בסיני מסרו ל"מען" כי ראו את שלוש המכוניות של משלחת הנשיאות המצרית עושות את דרכן לכפר אל-ג'ורה שבעיר שייח' זוויד – העיר שבה אירעו העימותים הקשים ביותר בין כוחות מצריים לבין גורמי הטרור במהלך המבצע הצבאי הנרחב של הצבא – ושם נפגשים עם מנהיגים סלפים מקומיים. מנהיגים מקומיים בעיר מסרו, עם זאת, שמטרת הפגישה לא הייתה גיבוש עסקה בין הצדדים, אלא להכשיר את הקרקע לקראת הגעת אנשי דת בכירים לאזור, שמעוניינים לשמוע את טענותיהם של תושבי סיני ולהעבירן לשלטונות.

דיווח: צבא מצרים נערך לפעולה נרחבת בסיני. רויטרס
"המצב הביטחוני בסיני הולך ומשתפר בעקבות המבצע הצבאי"/רויטרס

גורמי ביטחון מסרו אמש כי חלק מפעילי הטרור שהיו מעורבים בפיגוע בסיני בתחילת החודש שוחררו שבועות קודם לכן במסגרת חנינה מהנשיא המצרי. הגורמים מסרו כי ארבעה פעילי טרור ששוחררו על ידי מורסי הגיעו בעקבות שחרורם לחצי האי סיני, ושם הצטרפו לפעילי ג'יהאד נוספים. דוברו של נשיא מצרים אמר אמש כי המצב הביטחוני בסיני הולך ומשתפר בעקבות המבצע הצבאי הנערך שם. הוא עוד הבטיח כי בקרוב יפורסם דיווח מפורט אודות מבצעי הפיגוע בתחילת החודש.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully