וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשים אחרי הפריצה, השגריר בקהיר עדיין עובד ממלון

ניר יהב

1.4.2012 / 10:42

שבעה חודשים חלפו מאז ההסתערות על משכן השגרירות, שהבריחה את אנשי הסגל לארץ. בעלי הנדל"ן מסרבים להשכיר לישראל מבנה חדש, והשגריר נאלץ להמשיך לדלג בין תל אביב לקהיר

מאז ההסתערות האלימה על שגרירות ישראל בקהיר לפני שבעה חודשים, פועלים אנשי השגרירות ללא משרדים מסודרים. השגריר הישראלי במצרים, יעקב אמיתי, עובד ממלון בקהיר, שבו הוא מבקר מעת לעת. היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (ראשון) מפי מקורות דיפלומטים וביטחוניים במצרים, כי עד כה לא נמצא מבנה עבור השגרירות הישראלית, שיוכל להחליף את הבניין הישן, שהוגדר כלא בטיחותי.

"ישראל מעוניינת במבנה שכולו ישמש את השגרירות, ולא בדירה, כפי שהיה עד לפני שבעה חודשים", אמרו המקורות. "נוכח העובדה שאין מבנה קבע לשגרירות, השגריר אמיתי נע כל העת בין תל אביב לקהיר. הוא בא מדי יום שני לקהיר, ושב לתל אביב ביום חמישי. בזמן שהוא בקהיר, הוא מתגורר במלון", סיפרו.

מפגינים חוגגים בקהיר לאחר הפילו את החומה בשגרירות המצרית. רויטרס
מפגינים מול הבניין שבו שכנה השגרירות, בשכונה גיזה בקהיר/רויטרס

גורמים במשרד החוץ המצרי אמרו לעיתון כי החיפוש אחר מבנה חדש לשגרירות הוא סוגיה "בעלת השלכות ביטחוניות", ולכן יש לעקוב אחריה מקרוב. הגורמים טענו כי השגרירות תיפתח מחדש רק כשיימצא מבנה עבורה.

לחץ על השלטון: לא להשכיר מבנה חדש לישראל

הפרשן הביטחוני המצרי, סייף אל-יזל, אמר לעיתון כי מאחורי הקלעים מפעילים אזרחים מצרים לחצים כבדים על המשטר בקהיר שלא להשכיר לישראל מבנה עבור השגרירות. "בכל פעם שישראל מוצאת מקום, הבעלים המצרים של אותו מבנה מסרבים למכור או להשכיר אותו לישראל. ישראל מחפשת כעת וילה באחת הערים החדשות הסמוכות לקהיר. אם לא יצליחו למצוא, הם יקנו קרקע ויבנו עליה את השגרירות".

כלי התקשורת במצרים דיווחו כי ביום חמישי האחרון באה למצרים משלחת ישראלית רמת-דרג, ובה בכירים ממשרד החוץ, מהשב"כ וממשרד הביטחון. לפי הדיווח, המשלחת דנה עם בכירים מצרים בכמה נושאים, בהם גיבוש עסקה לשחרורו מהכלא של הישראלי עודה תראבין, תמורת 63 אסירים מצרים, וגם בנושא המבנה החדש של השגרירות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully