וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים פרצו לשגרירות בקהיר: דגל ישראל הוסר

ניר יהב

10.9.2011 / 0:01

כמה ימים בלבד לאחר ששגריר ישראל חזר לקהיר, מאות מפגינים הגיעו אמש למתחם הדיפלומטי, פירקו בפטישים את החומה שהחלה להיבנות מסביבו רק לאחרונה ופרצו לשגרירות. למעלה מ-180 נפצעו

מאות מפגינים זועמים פירקו אמש (שישי) את חומת הבטון שנבנתה השבוע מסביב לבניין השגרירות הישראלית בקהיר שמחוץ לשגרירות ישראל במצרים. סוכנות הידיעות DPA דיווחה כי המפגינים פרצו לבניין ואף הצליחו להוריד את הדגל בפעם השנייה בתוך כחודש.

רשת אל ערבייה דיוחה כי כוחות הביטחון הצליחו לבסוף להשתלט על המפגינים וכי במהלך העימותים נפצעו למעלה מ-180 בני אדם. המפגינים עברו לשגרירות לאחר שנערכה הפגנה בת אלפי בני אדם בכיכר תחריר אשר ביקשו לקדם לוח זמנים למעבר לממשלה חדשה ולסיום השלטון הצבאי במדינה.

"פעולה זו מדגימה את הכעס והתסכול בהם אוחזים הצעירים המצרים המהפכנים נגד ישראל, במיוחד לאחר ההתקפה הישראלית האחרונה על הגבולות המצריים, אשר הובילה להריגתם של חיילים מצרים", כך אמר הפרשון הפוליטי המצרי, נביל עבד אל-פתח, לסוכנות הידיעות רויטרס.

בשבוע שעבר נבנתה החומה כדי לאבטח טוב יותר את השגרירות, שבתקופה האחרונה נערכו מולה הפגנות רבות שפרצו לאחר שחמישה חיילים מצרים נהרגו בגבול עם ישראל. לאחר שהמפגינים הצליחו להסיר שניים מ-36 החלקים שבחומת הבטון, הגיעו למקום עשרות אנשי משטרה.

סגן שר החוץ דני אילון אמר כי בירושלים עוקבים בדריכות אחר ההפגנות. בשיחה עם כתב רשת ב' של קול ישראל, אמר אילון כי ישראל עומדת בקשר "עם גורמים בכירים באירופה ובארצות הברית", וכי השגריר הישראלי, יצחק לבנון, אינו שוהה כעת במתחם השגרירות ונמצא בביתו. "אנו מצפים שמצרים תגן על מתחם השגרירות כפי שהתחייבה", אמר אילון.

עוד על המתיחות בין ישראל ומצרים
מאות בני אדם מפגינים מול שגרירות ישראל בקהיר
המצרי שהסיר דגל ישראל מהשגרירות יזכה לאבטחה?
"ישראל הסכימה לתיקונים בהסכם השלום עם מצרים"

שוטרים בקהיר. רויטרס
שוטרים מצריים נכחו במקום אך לא מנעו מהמפגינים להפיל את החומה/רויטרס

המפגינים שהסירו את הגדר דרשו לסלק את השגרירות מקהיר והוסיפו כי בפירוק הגדר מסביב לשגרירות בקהיר הם למעשה לוקחים חלק בפירוק גדר ההפרדה שבנתה ישראל מסביב לגדה המערבית. מושל מחוז גיזה, ד"ר עלי עבד א-רחמן, שהגיע למקום, אמר כי השלטונות יסירו את חומת הבטון מסביב לשגרירות לאחר שהרוחות באזור יירגעו. "זוהי לא גדר חדשה. זו גדר ישנה שחודשה כדי לענות על צרכי האבטחה סביב השגרירות", אמר.

החומה נבנתה לאחר שבשבועות האחרונים התקיימו הפגנות בהן השתתפו מאות בני אדם שקראו לגירושו של שגריר ישראל במדינה, יצחק לבנון, מקהיר. המפגינים נשאו את דגלי מצרים וקראו קריאות כגון: "תנו לנו נשק, תנו אבק שריפה, ואנחנו נמוטט את היהודים".

שיאן של ההפגנות הגיע כשצעיר מצרי בשם אחמד שחאת הצליח במהלך אחת ההפגנות להסיר את דגל ישראל מעל בניין השגרירות ולהניף במקומו את דגל מצרים. שחאת הפך במהרה לגיבור במצרים ולמרואיין מבוקש ברשתות הטלוויזיה. מספר עורכי דין אף שלחו עצומה לשר הפנים המצרי בדרישה להציב על שחאת אבטחה משום שהוא הפך ל"סמל לאומי", כלשונם, ובשל החשש שישראל לטענתם תנסה לחסלו.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 18:30, 09.09.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully