וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצרי שהסיר דגל ישראל מהשגרירות יזכה לאבטחה?

ניר יהב

25.8.2011 / 17:12

20 עורכי דין מצריים שלחו מכתב לשר הפנים שלהם, בדרישה שיפעל לאבטחת אחמד שחאת, שהפך לגיבור לאומי בארצו. עורכי הדין הביעו חששם שישראל תרצה לפגוע בו: "הוא העליב מדינתם הגזענית"

האם הצעיר המצרי שהסיר את דגל ישראל מעל השגרירות בקהיר יזכה לאבטחה צמודה? כך, לפחות, מבקשים 20 עורכי דין בפנייה שהעבירו לשר הפנים המצרי, הגנרל מנסור עיסאווי. בפנייה, שנוסחה על ידי אחד מבכירי התאחדות עורכי הדין במצרים, נכתב כי הצעיר שהסיר את הדגל הישראלי, אחמד שחאת, הפך לסמל לאומי, ועל כן יש להצמיד לו מאבטחים.

המתיחות בין ישראל למצרים - כותרות אחרונות
המצרים ממשיכים לאיים להשיב את השגריר לקהיר
קהיר: ”נערכים להפגנת ענק לביטול השלום עם ישראל”
”ישראל הסכימה לתיקונים בהסכם השלום עם מצרים”

"שר הפנים חייב לספק ביטחון לאזרחי מצרים, ובראשם לשחאת, שהסיר את דגל מדינת הכיבוש הציוני והניף במקומו את דגל מצרים", נכתב. "שחאת ראוי לכבוד והערכה מצד 85 מיליון אזרחי מצרים. הוא הפך לסמל שיש לשמור עליו". 20 עורכי הדין אף התגאו בכך שישראל, המכונה על ידיהם "האויב הציוני", "הובכה מכך ששחאת השפיל את סמל מדינתם הגזענית ואף לא הסתירה את זעמה הרב ממה שעשה שחאת הגיבור".

כותבי המכתב לשר הפנים הזהירו אותו כי יש לספק לשחאת אבטחה, בין היתר משום שישראל עלולה לפגוע בו: "ישראל כבר רצחה בעבר את הגיבור סלימאן חאטר (חייל מצרי שהרג ב-1985 שבעה ישראלים בראס בורקה – נ.י.) כשקיבלה סיוע מהמשטר הקודם. לכן אנו חושבים שחייו של הגיבור אחמד שחאת נמצאים בסכנה, בעיקר על רקע האנרכיה הביטחונית וחשיפת רשתות המוסד במצרים".

"אחמד שחאת הוא לא אדם רגיל", נכתב עוד. "הוא הפך סמל לכבוד המצרים, שבו ישראל רוצה לפגוע". שחאת, כאמור, הפך לגיבור לאומי במצרים לאחר שהצליח בתחילת השבוע לטפס אל בניין השגרירות הישראלית בקהיר, להסיר את דגל ישראל משם ולהניף במקומו את דגל מצרים. הוא הפך למרואיין מבוקש ואף כונה על ידי רבים "ספיידרמן".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully