וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצרים ממשיכים לאיים להשיב את השגריר לקהיר

ניר יהב

25.8.2011 / 9:43

בפעם השנייה השבוע, עולה אפשרות כי השגריר המצרי בתל אביב יחזור לארצו. בקהיר זועמים על "ההתנהלות האיטית" בחקירה המשותפת, לבדיקת נסיבות מותם של החיילים המצרים בשבוע שעבר

מצרים מאיימת להשיב את השגריר מתל אביב לקהיר, אם ישראל לא תיענה לדרישות שהציבה בכל הנוגע לחקירה המשותפת לנסיבות מותם של חמשת החיילים המצרים בשבוע שעבר. כך דיווח הבוקר (חמישי) העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום". גורם מצרי בכיר אמר לעיתון כי ממשלת מצרים, בראשותו של ד"ר עיסאם שרף, מנהלת דיונים מול המועצה הצבאית העליונה בקהיר, באשר לצעדים שיינקטו בנוגע ל"התנהלות הישראלית האיטית" בחקירה המשותפת.

יחסי ישראל-מצרים - כותרות אחרונות
קהיר: ”נערכים להפגנת ענק לביטול השלום עם ישראל”
”ישראל הסכימה לתיקונים בהסכם השלום עם מצרים”
שגריר מצרים יישאר בישראל? ”ההודעה נשלחה בטעות”

בשבוע שעבר פרסמה ממשלת מצרים הודעה, לפיה לאור התקרית בגבול, במהלכה נהרגו החיילים המצרים, הוחלט להחזיר את השגריר, יאסר רידא, לקהיר. "השגריר ישוב מתל אביב לארצו עד שיפורסמו תוצאות החקירה של השלטונות הישראליים, ועד שההנהגה הישראלית תתנצל על הצהרותיה הנמהרות נגד מצרים", נכתב בהודעת הממשלה. עם זאת, עוד באותו היום דיווח אתר החדשות המקומי "אל-יום א-סאבע" כי ההודעה נשלחה "בטעות". על פי הדיווח, גורם בכיר בממשלת מצרים התקשר לאתר המצרי, וביקש מעורכיו להסיר את הידיעה. בראשית השבוע התייחס לעניין שר החוץ המצרי, מוחמד עמר, שאמר ל"ניו יורק טיימס" כי ההחלטה להשיב את השגריר "מעולם לא עלתה על הפרק".

הדיווח המצרי מתקבל על רקע דבריו של שגריר מצרים ברשות הפלסטינית, יאסר עותמאן, שאמר הבוקר כי היחסים בין ירושלים לקהיר "מתוחים מאוד". בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר עותמאן כי ישראל אמנם הביעה צער על התקרית, אך טרם התנצלה. "מצרים רוצה התחייבות שאירוע דומה לא יקרה שוב", הבהיר. לדבריו, מצרים מנעה מישראל לצאת למבצע צבאי רחב היקף בעזה. "מאז הפיגוע ליד אילת, קהיר חשה שישראל מעוניינת לנקום, ו'להעביר' את בעיותיה הפנימיות לפעולה חיצונית", אמר עותמאן. "שלחנו מסר ברור מאוד, לפיו לא נסכים לפעולה דומה לזו של 2008 (מבצע עופרת יצוקה – נ.י)".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully