וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהיר: "נערכים להפגנת ענק לביטול השלום עם ישראל"

ניר יהב

25.8.2011 / 0:04

לאחר שהצליחו לארגן הפגנות יומיות מול שגרירות ישראל בארצם, מתכננים צעירי קהיר הפגנת ענק בקריאה לסילוק השגריר וביטול הסכם השלום. הם מקווים למיליון משתתפים, כמה יגיעו בפועל?

לאחר שהצליחו לגייס מאות אלפי מפגינים ולבצע מהפכה במדינה, מתכננים צעירי קהיר את היעד הבא: סילוק שגריר ישראל במצרים. ביום שישי הקרוב צפויה להיערך מול בניין השגרירות הישראלית "הפגנת המיליון", שבמהלכה ידרשו המפגינים לגרש את השגריר ולנתק את היחסים עם ישראל. למרות שהמשבר בין ישראל למצרים כבר נפתר, רבים במצרים ממשיכים להפגין מול בניין השגרירות זה היום הרביעי ברציפות בדרישה לסלק את השגריר, יצחק לבנון, ולבטל את הסכמי השלום עם ישראל.

היחסים בין ישראל למצרים - כותרות אחרונות
”ישראל הסכימה לתיקונים בהסכם השלום עם מצרים”
”שלושה מהמעורבים בפיגוע בדרום היו אזרחי מצרים”
לבקשת המפגינים: הוסר דגל ישראל מבית השגריר בקהיר

מספר תנועות פוליטיות וחברתיות מתכננות לקיים ביום שישי הקרוב הפגנת-ענק מול בניין השגרירות בקהיר, ולשם כך הן מנסות לגייס באמצעות רשתות חברתיות, כגון פייסבוק וטוויטר, אזרחים שיבואו להשתתף בהפגנה. המארגנים טוענים שיגיעו להפגנה מאות אלפי בני אדם, אלא שאם לשפוט לפי כמות המפגינים מול בניין השגרירות בקהיר, ההולכת ופוחתת מדי יום, אפשר להעריך שיגיעו מאות או אלפים בלבד.

שורפים את דגל ישראל בהפגנה מול שגרירות ישראל במצרים. Amr Nabil, AP
דגל ישראל עולה בלהבות בהפגנה מול השגרירות, השבוע/AP, Amr Nabil

בקבוצות שנפתחו בפייסבוק הוזמנו אזרחי מצרים להשתתף בהפגנות מול בניין השגרירות בקהיר "כדי לדרוש מממשלת מצרים לסגור אותה ולגרש את השגריר הישראלי מארצנו", זאת בתגובה ל"מתקפה הישראלית על החיילים המצרים לאורך הגבול". אחד ממארגני ההפגנות סיפר כי תנועות פוליטיות רבות, כגון "תנועת 6 באפריל", "מפלגת החזית הדמוקרטית" ו-"איחוד מצרים החופשית" ישתתפו בהפגנה. יחד עם זאת, הן ותנועות אחרות טרם הודיעו על כך באופן רשמי.

בחמשת הימים האחרונים מפגינים מאות בני אדם מול שגרירות ישראל בקהיר בקריאה לגרש את השגריר ולבחון מחדש את הסכמי קמפ דיוויד. בימים הראשונים הפגינו מאות ואף אלפי בני אדם יומם וליל, אלא שביממה האחרונה פחת מספרם של המפגינים והיום הוא עומד על עשרות אנשים בלבד. שיאן של ההפגנות הגיע לפני יומיים כשצעיר מצרי בשם אחמד שחאת הצליח להסיר את דגל ישראל מעל בניין השגרירות ולהניף במקומו את דגל מצרים. שחאת הפך במהרה לגיבור במצרים ולמרואיין מבוקש ברשתות הטלוויזיה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 21:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully