וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת המפגינים: הוסר דגל ישראל מבית השגריר בקהיר

ניר יהב

23.8.2011 / 11:58

המאבטחים המצרים נענו לבקשת ההמון שהפגין מחוץ לבית השגריר יצחק לבנון, כדי "להעביר מסר לשגריר לפיו העם המצרי רוצה שיסולק מאדמת מצרים". בנסף הוטל עוצר סביב הבית מחשש לעימותים

המאבטחים המצרים מסביב לבית השגריר הישראלי בקהיר, יצחק לבנון, נענו לקריאת עשרות המפגינים להוריד את דגל ישראל מעל הבית - כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע". על פי הדיווח, הורדת הדגל "שימחה את עשרות האנשים שהיו במקום". אחד מהמפגינים אמר כי מטרת ההפגנות מול בית השגריר היא "להעביר מסר לשגריר לפיו העם המצרי רוצה שיסולק מאדמת מצרים ושהיחסים בין ישראל למצרים ינותקו".

החרפה ביחסי ישראל-מצרים - כותרות אחרונות:
קצינים בכירים: ”הדרג המדיני מנע מבצע בגלל מצרים”
האקרים מצרים פרצו לאתר של חיילים: ”נגן על סיני”
”ישראל תשקול בחיוב בקשה להרחיב הכוחות בסיני”

עוד דווח, כי סביב בית השגריר שברובע מועאדי שבקהיר, הטול עוצר ביטחוני. במקום נמצאים כוחות מתוגברים של שוטרים וגם ברחובות הסמוכים לבית מחשש שיפרצו עימותים ומחשש שהמפגינים ינסו לפרוץ לתוך הבית.

ביום ראשון הפגינו מאות אזרחים מצרים מול בניין השגרירות הישראלית בקהיר במחאה על הרג חמשת החיילים המצרים לאורך הגבול בין ישראל למצרים בשבוע שעבר. המפגינים הציתו את דגל ישראל, השליכו נעליים לעבר בניין השגרירות והמשיכו לקרוא להנהגה המצרית לגרש את השגריר הישראלי ממצרים. בנוסף קראו: "שגריר החזירים, צא החוצה מארץ הנילוס" ו-"ציוני, חכה, חכה – מחר הערבי יחפור את קברך".

גם במערכת הפוליטית במצרים גוברים הקולות הקוראים לגרש את השגריר הישראלי בקהיר וכן לבטל את הסכם השלום עם ישראל, בתגובה להרג החיילים המצרים, המכונה בחלק מכלי התקשורת במצרים "פשע הגבול". מספר תנועות חברתיות ופוליטיות קראו ליתר המפלגות במדינה לקיים ארוחת שבירת צום מול בית השגריר הישראלי "כדי לחייב אותו להסתלק מהמדינה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully