וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תשקול בחיוב בקשה להרחיב הכוחות בסיני"

גורם ביטחוני בכיר סיפר כי מצרים הגישה בקשה להרחיב את האישור הישראלי להכנסת כוחות צבא לסיני, במטרה למגר את תאי הטרור. "פגיעה בטרור בסיני משרתת הרי גם את האינטרס הישראלי"

מצרים הגישה בקשה לישראל להרחיב את האישור להכנסת כוחות צבא לחצי האי סיני, במטרה להילחם בפעילות תאי הטרור באזור – כך סיפר בצהריים (ראשון) גורם ביטחוני בכיר לוואלה! חדשות. בשבוע שעבר החלו כוחות מצריים במבצע "הנשר", ובאישור ישראל נכנסו לחצי האי כאלף חיילים, וכן כוחות שריון. על פי הגורם, קיים סיכוי גבוה כי הבקשה המצרית להרחיב את האישור, ולהכניס כוחות נוספים, תיענה בחיוב. "ישראל עשויה לשקול את המהלך בחיוב", אמר, "פגיעה בתשתיות הטרור בחצי האי סיני, על כל המשתמע מכך, משרתת הרי לא רק את האינטרס המצרי, אלא גם את הישראלי – והפיגוע ביום חמישי מוכיח זאת".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
חמאס: ”אנו במגעים לסיום המתקפה הישראלית בעזה”
ועדת חוץ וביטחון בדרום: ”חסר מיגון בגלל הממשלה”
גבול ישראל-מצרים: שטח הפקר לאל-קאעדה וחמאס
פרשנות: המהפכה שינתה גם את יחסי מצרים-ישראל

שר הביטחון אהוד ברק יחד עם אלוף פיקוד דרום טל רוסו והרמטכ"ל בני גנץ באזור הפיגוע בדרום, אוגוסט 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
עשוי לאשר את הבקשה המצרית. שר הביטחון ברק מסייר בגבול המצרי יחד עם הרמטכ"ל, בני גנץ, לאחר הפיגוע ביום חמישי האחרון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

כל כניסה של כוחות מצרים לסיני טעונת אישור של שר הביטחון, אהוד ברק, ואישור כזה אכן ניתן ביום ראשון האחרון, בטרם תחילת מבצע "הנשר". הגורם הביטחוני ציין כי על אף הבעייתיות, ישראל תתקשה שלא לאשר את הבקשה להרחיבו: "תוספת חיילים למבצע היא פריצה משמעותית של הסכם השלום, אך כל עוד המהלך ייעשה באופן מבוקר ויביא לתוצאות בשטח, ישראל תתמוך בבקשה. אי אפשר לבוא בטענות למצרים ולומר להם שבחצי האי סיני מתפתח לו גן עדן של טרור, ומצד שני, כשהם מבקשים להרחיב את הפעילות – למצמץ בעיניים ולהשהות את התשובה".

במערכת הביטחון מציינים עוד כי התגובה המדודה של ישראל לירי הרקטי לעבר דרום הארץ בסוף השבוע ולאורך היום, נובע בין היתר מרצון לסייע למצרים בהשתלטות על המצב. "לישראל אין שום כוונה להסלים את המצב ברצועת עזה ולהגיע למבצע עופרת יצוקה 2. התלקחות ברצועת עזה עשויה לערער את המצב גם במצרים", הסבירו גורמים במערכת. באשר למישור הדיפלומטי, הסבירו הגורמים כי "המתווך העיקרי לאחר הפיגוע ביום חמישי הם האמריקאים, שעושים זאת באינטנסיביות כדי לסייע בהרגעת האזור".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully