וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חוץ וביטחון בדרום: "חסר מיגון בגלל הממשלה"

פנחס וולף

21.8.2011 / 13:41

נוכח ההסלמה בדרום הגיעו חברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לביקור בחמ"ל אשקלון. ראש העיר השמיע טענות על העדר מיגון וחברי הוועדה הפנו אצבע מאשימה לממשלה: "ללא ספק זהו כשל ממשלתי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ואלברטו דנקברג, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

במסגרת ביקור שערכה הבוקר (ראשון) ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בחמ"ל של עיריית אשקלון לאור ההסלמה בדרום, השמיע ראש העיר, בני וקנין, מספר טענות בפני חברי הוועדה. "חסרות עשר מיגוניות לבתי ספר, למרות שהתקציב לכך - 15 מיליון שקלים - אושר. זהו דבר חמור ביותר", אמר. חברי הוועדה האזינו, התרשמו מהמראות והביעו את דעתם בנושא תוך התייחסות לסוגיית מערכת כיפת ברזל.

עוד על ההסלמה בדרום:
סיקור מיוחד על ההסלמה בדרום
צה"ל פגע בחולייה ששיגרה רקטות אל אשקלון
מטח רקטות על יישובי הדרום: מוסד חינוכי נפגע
עלות יירוט הרקטות מיום חמישי: יותר מ-1.2 מיליון דולר

אחת הטענות המרכזיות של וקנין נגעה לנושא מיגון בית חולים ברזילי שבעיר, עליו דובר רבות. לדבריו, "קשה להסביר את ההתנהלות של הממשלה בכל הקשור למיגון בית החולים, זהו זלזול בחיי אדם. בעופרת יצוקה הוחלט שמתחילים למגן, אחר כך היתה חוכא ואיטלולא במשך שנתיים, ועכשיו פורסים את המיגון עד לשנת 2014 בגלל התקציב". מנהל הוועדה, שמואל לטקו, חיזק את דברי וקנין והעיר כי "הוועדה העירה כבר פעמיים על נושא המיגוניות ומיגון בית החולים". ח"כ רחל אדטו (קדימה) הוסיפה כי "חסרים עוד חצי מיליארד שקלים להשלים את בניית בניין המחלקות הממוגן".

רקטת גראד פגעה ישירות במבנה בית ספר יסודי בבאר שבע, אוגוסט 2011. אלברטו דנקברג
"קשה להסביר את ההתנהלות של הממשלה בכל הקשור למיגון בית החולים, זהו זלזול בחיי אדם"/אלברטו דנקברג

ח"כ אבי דיכטר (קדימה) התייחס לסחבת, שלטענתו מאפיינת את המערכת הפוליטית, "אני חושש שבשנתיים האחרונות הצהרות, אמירות והשתתפות טלפונית היו, ומיגוניות - אין. זו פשוט תקלה ולא פחות מזה". דיכטר התייחס גם לסוגיית מערכות כיפת ברזל ואמר כי "הוועדה התריעה כבר במאי 2010 שחסרות סוללות כיפת ברזל ושתי סוללות לא יספיקו. זה גובל בשערורייה, וללא ספק זהו כשל ממשלתי". לקריאה זו הצטרף גם יוזם פיתוח כיפת ברזל בעת כהונתו כשר ביטחון, ח"כ עמיר פרץ (העבודה) שאמר כי "יש להקצות חלק מתקציבי מס רכוש שנחסכים הודות לכיפת ברזל, לטובת הצטיידות בסוללות נוספות, עד שיהיו 13 מערכות כיפת ברזל".

חודש הירי מהרצועה לעבר יישובי הדרום. שי מכלוף, רויטרס
"הוועדה התריעה כבר במאי 2010 שחסרות סוללות כיפת ברזל ושתי סוללות לא יספיקו". ח"כ אבי דיכטר/רויטרס, שי מכלוף

לעומתם, ביקשה ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) להסית את תשומת הלב מכיפת ברזל לעבר ההתנתקות כמקור המרכזי לבעיה, וטענה כי "על המדינה לקחת אחריות על טעויות העבר, בעיקר כדי לא לחזור עליהן גם בעתיד". לדבריה, "כיפת ברזל זה עדיין לא פתרון, עלינו להגיע למציאות הרתעתית - צריך לא להיות עסוקים רק במיגון אלא להסתכל בעין הרבה יותר הרתעתית".

מלבד חברי הועדה, נכח בסיור גם יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) רבלין, שהביע תרעומת על כך שבביקור השתתפה רק חברת כנסת אחת בלבד מהליכוד - ציפי חוטובלי. "מדוע חברים מסיעה גדולה לא מגיעים?" שאל. בהמשך, אמר כי "הדרישה למיגון היא חד משמעית צודקת וצריך לממש אותה" ואף הבטיח לטפל בכך יחד עם יו"ר הוועדה. לבסוף, התייחס ריבלין ליכולותיה של מערכת כיפת ברזל וציין כי "זהו פיילוט מוצלח. השאלה אם זו אסטרטגיה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully