וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבול ישראל-מצרים: שטח הפקר לאל-קאעדה וחמאס

18.8.2011 / 12:49

בעוד המצרים מנסים להשתלט על הטרור והפשע המשתוללים בסיני, לאל-קאעדה וחמאס יש מעבר חופשי כמעט לחלוטין לתוך ישראל. ככה הם ירו קטיושות על אילת לפני שנה וביצעו פיגוע ירי ב-2003

אירוע הטרור היום (חמישי) סמוך לגבול מצרים מתרחש על רקע מבצע גדול שעורכים מתחילת השבוע כוחות הביטחון של מצרים בחצי האי סיני. מטרת המבצע, המתקיים בתיאום עם ישראל, היא לפגוע בריכוזי טרור של אל-קאעדה וארגוני ג'יהאד עולמי נוספים בחצי האי, שהיו אחראים למספר פיגועים, ובהם החבלות החוזרות בצינור הגז ממצערים לישראל וייתכן שאף הפיגוע שאירע היום.

בימים האחרונים דווח בין היתר כי המצרים הצליחו כבר לעצור השבוע למעלה מ-15 פעילי טרור באזור אל-עריש, ולחשוף מפעל לייצור נשק, חומרי נפץ ואמצעי לחימה שונים. באחד המקרים התרחשה תקרית ירי בין הכוחות המצריים למחבלים, ומחבל אחד נהרג.

עוד באותו נושא:
היום: אירוע טרור משולב בסמוך לגבול מצרים
בתיאום ישראלי: "כוחות צבא מצריים נכנסו לסיני"
גורמי ביטחון: המבצע המצרי בסיני עלול להביא להסלמה בעזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקום אירוע הירי על האוטובוס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשרות נוספת היא שהמחבלים שביצעו את הפיגוע היום הגיעו אל גבול ישראל-מצרים מעזה באמצעות "ציר ה-ח'". ציר ה-ח', בשמו המבצעי, הוא ציר שדרכו חודרים מחבלים מדרום רצועת עזה לישראל. הציר מתחיל באזור רפיח הפלסטינית, עובר דרך המנהרות שנחפרו מתחת לציר "פילדלפי" שבגבול רצועת עזה עם מצרים, ומגיע אל רפיח המצרית. משם נעים המחבלים לאורך הגבול הישראלי-מצרי בדרכים המאפשרות להיכנס לתוך שטח ישראל בשל העדרה של גדר. בשנים האחרונות סוכלו מספר כוונות להוציא לפועל פיגועים במדינת ישראל בצורה זו, אך היו כאלה שהתממשו.

בשנת 2003 אירע פיגוע דומה, כאשר מחבלים פתחו באש לעבר רכב פרטי בסמוך למחסום נטפים. נוסעי הרכב לא נפגעו. באותו זמן נתקל סיור של כוחות מג"ב במחבלים, שפתחו גם לעברו באש ואף זרקו עליו רימון. לאחר סריקות רבות של צה"ל באזור הובהר שהמחבלים חזרו לתוך שטח מצרים, וזהותם לא ידועה עד היום.

באירוע טרור נוסף באזור זה, התפוצצו לפני שנה חמש רקטות ששוגרו מסיני באזור אילת. אותן רקטות נורו על ידי מחבלים שהגיעו אל הגבול באמצעות "ציר ה-ח'". גורמי ביטחון מצרים הכחישו אז את הדיווחים לפיהם הירי התבצע מסיני. הגורמים מסרו לסוכנות הידיעות הרשמית במצרים כי "אין שום היגיון בירי רקטות מסיני לעבר ישראל", שכן מתנהל "פיקוח ביטחוני מתמשך לאורך הגבול, מרפיח שבצפון ועד טאבה שבדרום. בנוסף לכך אין שום פעילי אל-קאעדה במצרים". הגורמים הכחישו עוד כי בוצע ירי על ידי פעילים פלסטינים: "האזור מאובטח לחלוטין מצדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully