וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: המבצע המצרי בסיני עלול להביא להסלמה בעזה

ביום שאחרי שיגור רקטת הגראד לכיוון באר שבע, מדגיש גורם צבאי כי חמאס לא אחראי לירי. עוד נטען כי הפעילות המצרית נגד תאי אל-קאעדה בסיני, הגבירה את המתח בקרב ארגוני הטרור

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

במערכת הביטחון התקשו לקבוע הבוקר (שלישי) מי עומד מאחורי שיגור רקטת הגראד שהתפוצצה אמש ליד באר שבע. עם זאת, ההערכה היא כי הירי לא בוצע על ידי חמאס. באירוע לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק. בתגובה לירי תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר יעדים ברצועת עזה. לפי דיווח פלסטיני, במהלך התקיפות נהרג מחבל חמוש, וחמישה פלסטינים נפצעו. גורמי צבא ציינו כי האחריות לגבי המתרחש ברצועה מוטלת על חמאס, ולכן הותקפו יעדי הארגון.

עוד בנושא:

אמש: רקטת גראד שוגרה מהרצועה לכיוון באר שבע
בשבוע שעבר: חמאס נטל אחריות לירי פצצות מרגמה
בצה"ל מודאגים: "חל כרסום בשליטת חמאס בעזה"

גורם ביטחוני בכיר סיפר כי בשבועות האחרונים, החליטו מספר ארגוני טרור פלסטיניים המזוהים עם אל-קאעדה, לשגר רקטות לעבר ישראל ומנגד ניתן היה לראות כי חמאס מנסה לאתר ולעצור את מבצעי הירי. זאת על רקע פגיעה בשקט היחסי, שאותו ביקש חמאס לקדם על מנת לשפר את המצב הכלכלי ברצועה. עוד ציין הגורם הביטחוני הבכיר כי נבדקת האפשרות שמבצע "הנשר" אליו יצאו המצרים נגד תאי אל-קאעדה בחצי האי סיני, הגביר את המתח בקרב ארגוני הטרור.

"קבוצות טרור רבות בחצי האי סיני"

לדברי הגורם הביטחוני הבכיר, בחצי האי סיני התפתחו קבוצות טרור רבות הכוללות קבוצות שאחראיות על הברחות אמצעי לחימה לרצועת עזה והמאמץ המצרי שמטרתו ליצור "פעולת מלקחיים", גרם לתגובה נגד ישראל. במערכת הביטחון מעריכים כי אם המבצע המצרי באזור רפיח המצרית ואל עריש יימשך לאורך זמן, הדבר יגרום לפגיעה משמעותית בצינור הברחת אמצעי הלחימה לארגוני הטרור, שנהנים כיום ממעבר חופשי דרך המנהרות בציר פילדלפי.

שר הביטחון אהוד ברק התבטא אתמול בנושא במהלך סיורו באתרי הבנייה של פרויקט עיר הבה"דים בדרום. ברק הבהיר כי הכנסת הכוחות המצריים המונים למעלה מ-1,000 חיילים ושוטרים במטרה לבסס את השלטון בסיני, תואמו עם ישראל ונועדו להחזיר את הסדר והחוק לאזור שהתרופף מאז המהפכה במצרים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully