וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיאום ישראלי: "כוחות צבא מצריים נכנסו לסיני"

גורמים במערכת הביטחון מספרים כי הכוחות, בהם אלף חיילים וכוחות שריון, יפעלו בצפון מזרח חצי האי, ויבצעו מעצרים במטרה להשיב את הסדר ולמגר את תאי אל-קאעדה שצמחו בו באחרונה

כוחות צבא מצריים גדולים נכנסו הבוקר (ראשון) לחצי-האי סיני, במטרה להשיב את השליטה הביטחונית בו ולבצע פשיטות ומעצרים. גורמים במערכת הביטחון סיפרו לוואלה! חדשות כי המבצע, שזכה לכינוי "הנשר", נערך בתיאום עם ישראל. אחד הגורמים סיפר בשיחה סגורה כי "אין במהלכי המבצע הפרה של הסכם הפירוז בחצי האי סיני. לפני מספר חודשים אישרו במערכת הביטחון כניסה של מאות שוטרים וחיילים מצרים לסיני, ובמסגרת אישור זה מבצעים מנגנוני הביטחון המצריים מבצע לטיהור תאי אל-קאעדה שצמחו בחצי האי בשנים האחרונות". מוקד הפעילות הצבאי צפוי להתרחש באזור אל-עריש, רפיח המצרית, והאזור שביניהן – צפון-מזרח סיני.

כלי התקשורת במצרים דיווחו כי כ-1,000 חיילים ושוטרים, המלווים בכוחות שריון, החלו במעצרים של מבוקשים החשודים במעורבות בתקיפת תחנת המשטרה באל-עריש, ופיצוץ צינור הגז המקשר בין מצרים לישראל. גורמי ביטחון מצריים דיווחו כי כוחות נוספים במחנה הצבאי באיסמעיליה נמצאים בכוננות גבוהים, והם "ערוכים ומוכנים לסייע לכוחות בסיני, אם יתבקשו לעשות כן, ואם יפרצו עימותים בין הכוחות לבין המבוקשים במהלך הפשיטות". אתמול הגיע לאזור אחד מבכירי הצבא, גנרל מוחמד פריד חג'אדי, ובדק את פרישת הכוחות.

פיצוץ בצינור הגז ממצרים לישראל, חצי האי סיני, 27 באפריל 2011. AP
הגורמים לנזק בו ייתפסו? צינור הגז המקשר בין מצרים לישראל/AP

על פי הדיווח, הכוחות נמצאים במרחק 15 קילומטרים מציר פילדלפי, התוחם בין רצועת עזה ומצרים. ככל הנראה, החשש של כוחות הביטחון המצרים התגבר לאחר שכרוז בשם "אל-קאעדה בסיני" הופץ באזור, ובו איומים לפגוע בתחנות משטרה נוספות. עדי ראייה אחרים דיווחו כי לאורך הגבול בין מצרים לרצועת עזה נפרשו כוחות צבא רבים והוצבו מחסומים בכניסות לעיר.

על פי הסכם השלום שבין ישראל למצרים, לצבא המצרי אסור להיכנס לתוך סיני, אלא באישור מיוחד מישראל. אישור כזה כבר ניתן באחרונה, מיד לאחר הדחתו של הנשיא חוסני מובארק, והתפשטות האנרכיה ברחבי סיני. מושל צפון-סיני, עבד אל-וואהב מברוק, אמר כי הכוחות נכנסו "כדי להגן וכדי לעמוד בפני מתקפות חדשות". מברוק ביקש להרגיע את הציבור באמרו כי "אין כאן שום מלחמה". יחד עם זאת, גורמי ביטחון מצריים גילו כי בכוונות הכוחות לבצע מתקפה על החמושים באזור "בקרוב מאוד".

עוד באותו נושא
"מצרים יוצאת למבצע נגד תאי אל-קאעדה בסיני"
התערערות שלטונית בסיני: ארבעה נהרגו בעימותים
האנרכיה מתרחבת: פיצוץ נוסף בצינור הגז בסיני

לפניות לכתבים:
אמיר - amirbohbot@walla.co.il, ניר – nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully